Szybkość ładowania strony ma znaczenie już nie tylko dla użytkownika oraz wyszukiwarki, lecz również dla Facebooka

Czas ładowania strony ma istotny wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania. Ma to również związek z ruchem na stronie, ponieważ im dłużej strona się ładuje, tym bardziej zirytowany jest internauta. Należy więc zadbać o ten czynnik, aby móc obecnie myśleć o wysokich pozycjach. Mówi się, że ładowanie witryny internetowej nie powinno trwać dłużej niż 3 sekundy.

Szybkość ładowania strony nie jest jedynie elementem, na który zwracają uwagę roboty wyszukiwarek, ale przede wszystkim sami użytkownicy. Internet charakteryzuje się szybkim dostępem do informacji. Jeśli niemal natychmiast nie otrzymają odpowiedzi na zadane pytanie, wyłączą wciąż ładującą się witrynę i poszukają informacji w innym miejscu. Sprawdza się to przede wszystkim wśród użytkowników urządzeń mobilnych. Jeśli nie zadbamy o odpowiednią szybkość ładowania naszej strony, możemy stracić wielu klientów.

Kolejnym powodem, dla którego warto zadbać o ten element, jest ranking Google. Czynnik ten jest jednym z kryteriów podczas oceny wartości strony przez roboty. Nie jest on może najważniejszy, ale jest na pewno bardzo istotny.

Już jednak nie tylko roboty wyszukiwarek oraz internauci zwracają uwagę na szybkość ładowania strony. Ilość użytkowników mobilnych cały czas rośnie. Facebook doskonale zdaje sobie sprawę z tej tendencji, dlatego stara się przystosować do wymagań rynku. Skoro osoby korzystające internetu mobilnie, cenią sobie witryny, które ładują się szybciej, Facebook zamierza im ułatwić do nich dostęp.

Jak mają wyglądać zmiany? Facebook wprowadza funkcję w aktualnościach, która będzie znacznie częściej wyświetlać posty z odnośnikami do szybko ładujących się stron internetowych.

Facebook na swoim blogu poinformował, że aż 40% użytkowników opuszcza stronę, jeśli ładowanie trwa dłużej niż 3 sekundy. Wychodząc naprzeciw internautom, Facebook zacznie honorować wpisy posiadające linki do stron, które ładują się szybciej od innych. Musi być jednak branych pod uwagę wiele czynników, w tym szybkość łącza, z którego korzysta użytkownik. Tutaj znajdziesz pełną treść dotyczącą zmian, umieszczoną na blogu Facebooka – link.

Wychodzi więc na to, że wpisy oraz reklamy, które będą promować szybkie strony, częściej pojawiać się będą w aktualnościach. Co prawda wahania nie mają być bardzo duże, a prawdziwe problemy dosięgną tych, których strony ładują się wyjątkowo wolno. Jeśli jednak zależy nam na sporym ruchu, powinniśmy zadbać o właściwą szybkość naszej witryny. Odpowiednia optymalizacja na pewno pozytywnie wpłynie na postrzeganie naszej strony.

 

Damian Borucki

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz