Świąteczne reklamy 2017

Mikołajki zazwyczaj w pełni rozpoczynają przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia. Niezwykłą atmosferę tworzą reklamy świąteczne, które stanowią nieodzowną część każdego roku. Aby móc wprowadzić Was w ten przedświąteczny klimat, wybraliśmy najlepsze świąteczne reklamy tego roku (jak dotąd), które warto zobaczyć. Spoty te już od dawna mają coś więcej niż wyłącznie przekaz marketingowy. Coraz częściej stawia się na wzruszające reklamy, często będące krótkometrażowymi filmami. Sprawdźmy więc jak znane marki wprowadzają nas w nastrój świąteczny i poniekąd przekonują nas do wydania pieniędzy. 😉

TALIZMAN (Allegro)

Tę reklamę widział już niemal każdy. „Talizman” został stworzony przez Allegro, które w zeszłym roku podbiło serca swoim spotem opowiadającym o starszym mężczyźnie, który uczy się angielskiego, by móc rozmawiać ze swoją wnuczką mieszkającą w Wielkiej Brytanii. W tym roku zaserwowano nam historię o Marcelu i jego magicznym amulecie. Od momentu, kiedy młody chłopak zafascynowany tematyką Indian, dostaje talizman od rodziców, postanawia się z nim nie rozstawać. Nic dziwnego, skoro za każdym razem przynosi mu on szczęście. Pewnego dnia postanawia go jednak oddać. Dlaczego? Odpowiedź znajdziecie poniżej. Reżyserem spotu jest Jesper Ericstam, a za oba klipy odpowiedzialna jest agencja Bardzo.

To dla renifera… (McDonald’s)

Znana sieć fast foodów zachęca, aby przygotować się nie tylko na przybycie Mikołaja, ale również jego renifera. Tym razem główną bohaterką spotu jest mała dziewczynka, która z wielką uwagą i przejęciem trzyma w ręku marchewkę jak największy skarb. Na wszelkie pytania o nią odpowiada, że “to dla renifera”. Jednak po przyjeździe do domu dowiaduje się, że w skład zaprzęgu świętego Mikołaja nie wchodzi jeden, lecz całe stado reniferów. Należy więc wrócić i nabyć całą torbę marchewek, aby być przygotowanym na przybycie reniferów. W tym spocie fajnie został uchwycony nastrój przedświątecznej ekscytacji. Jest całkiem uroczo, zobaczcie sami! 😉

#Dziekuje (Coca-Cola)

Coca-Cola kolejny rok korzysta ze znanych nam od kilku lat tych samych chwytów, które za każdym razem działają. Jeśli Święta, to butelka Coca-Coli, za pomocą której możesz podziękować swoim bliskim.

Magiczne święta (H&M)

Kolejny spot H&M z rozmachem. Przyznam się, że zeszłoroczna reklama tej marki, w której wziął udział Adrian Brody, była jedną z moich ulubionych. Tym razem również nie brakuje gwiazd. W tegorocznej reklamie dziewczynka próbuje uratować Święta. Nicki Minaj i Jesse Williams wcielają się magiczne wróżki, a John Turturro w złego Mikołaja. Nie można pominąć faktu, że za reklamę odpowiedzialny był reżyser „Breaking Bad”.
Reklama zaczyna się o tego, że mała dziewczynka nie może zasnąć i prosi rodziców o opowiedzenie jej bajki. Tata więc przedstawia jej historię o dziewczynce, która przenosi się do alternatywnej rzeczywistości, w której wszyscy boją się świętego Mikołaja (a dokładniej jego złego brata, bo przecież święty Mikołaj nie może być zły). Zamiast rozdawać prezenty dzieciom, kradnie je. Dziewczynka postanawia go odnaleźć i przeciągnąć na dobrą stronę. Znajduje jego adres w internecie i jedzie autobusem się z nim rozprawić. Kiedy go znajduje, każe mu przysiąc, że już nigdy nie zepsuje i nie ukradnie żadnego prezentu. Wszystko oczywiście się udaje, po czym dziewczynka po powrocie do domu oddaje wszystkie swoje prezenty dzieciom z tej alternatywnej rzeczywistości. Ładne, prawda? Święta uratowane!

#heathrowbears (Heathrow)

W tegorocznej reklamie londyńskiego lotniska Heathrow przedstawiono 50-letnią historię miłości dwóch pluszowych misiów Doris i Edwarda. Ukazano jak Pan Miś spotyka stewardesę Misiową oraz kilka innych etapów w ich życiu. Spot pokazuje życie w tęsknocie oraz radości, które upływa na pożegnaniach i powitaniach. Wiedzą jednak, że z rodziną jest najlepiej. Za reklamę odpowiedzialna jest agencja Havas London.

W Święta zamień się w słuch… (Ikea)

Spoty reklamowe szwedzkiej sieci Ikea, cieszą się coraz większą popularnością. Na Święta doczekaliśmy się kolejnej produkcji, w której ponownie głos podkłada Bartosz “Fisz” Waglewski. Reklama niesie są sobą przesłanie “W Święta zamień się w słuch. I zrób więcej miejsca na miłość”. Niezbyt długi, pełny ciepła i radości spot – zobaczcie sami!

#MozTheMonster (John Lewis)

Brytyjska marka, która od lat może poszczycić się świątecznymi wyciskaczami łez. Tym razem została nam przedstawiona historia przyjaźni małego chłopca oraz jego przyjaciela Moza – potworka, który mieszka pod jego łóżkiem. Jak zwykle ciekawie, wzruszająco i naprawdę fajnie wykonane. Tegoroczny spot został wyreżyserowany przez Michela Gondry’ego.

Faint for Christmas Eve (M&M’s )

W tym roku postanowiono cofnąć się w czasie o 21 lat i dopowiedzieć pewną historię. Czy ktoś jeszcze pamięta reklamę, w której cukierki zastają Świętego rozpakowującego prezenty i obaj są zaskoczeni swoim istnieniem, a potem czerwony i Mikołaj mdleją? Żółty może zostać bohaterem i uratować Święta! Sami zobaczcie 🙂

Paddington & The Christmas Visitor (Marks & Spencer)

Pamiętacie zeszłoroczną reklamę świąteczną o Pani Mikołajowej? Jedna z moich ulubionych! Mieliśmy uroczą historię chłopca i jego siostry, plot-twist oraz samą postać Mikołajowej, która czyta książkę pt. „Fifty Shades of Red”. W tym roku brytyjska sieć sklepów obsadziła w głównej roli niedźwiadka, którego możemy zobaczyć w kinach. Bez rozmachu, ale jest świątecznie, tradycyjnie i uroczo.

Create Wonder in Your World (HP)

Wszyscy chyba zgadzamy się z tym, że na prezenty świątecznie tak naprawdę nie trzeba wydawać mnóstwo pieniędzy, ponieważ wszystko zależy od kreatywności. Poniższy spot, którego bohaterami są: chłopiec lubiący karmić ptaki, stary lalkarz oraz samotna dziewczynka, pokazuje, że prawdziwe szczęście jest wtedy, gdy możemy się nim podzielić z innymi.

#ReadyForTakeOff (Argos)

Twórcą tegorocznej reklamy brytyjskiej sieci handlowej jest agencja CHI & Partners. Tym razem przedstawiono nam przygotowania do Świąt z perspektywy elfów, które pracują w centrum dystrybucyjnym. Podczas pakowania prezentów, jeden z nich udaje się w pościg za transportem, który nie zabrał zabawki dla dla 9-letniego chłopca.

X-mas (Penny)

Niemiecka sieć supermarketów przedstawiła w tym roku wzruszającą historię, która różni się od całej reszty tegorocznych spotów. Przedstawia historię matki, która wspomina swoje kłótnie z córką. Postanawia jednak wyruszyć w podróż, aby zobaczyć się ze swoim dzieckiem. Droga jest ciężka i mozolna, lecz udaje się jej dotrzeć do córki, z którą w drzwiach wpadają sobie w ramiona. Na samym końcu okazuje się, że ta długa podróż była tak naprawdę jedynie kilkoma metrami z sąsiedniego domu. Świetna metafora przełamania pewnych barier, dużego wysiłku oraz odwagi.

#FirstChristmas (Shape History &  Shooting Star Chase)

Zdecydowanie najsmutniejszy spot w całym zestawieniu. Agencja Shape History we współpracy z organizacją charytatywna Shooting Star Chase przedstawiła nam smutną historię opartą na faktach, w której rodzina nie może pogodzić się z utratą syna, który zmarł na raka. W okresie świątecznym jednak starają się jak najbardziej siebie wspierać. Wzruszające i ukazujące sens Świąt.

#EveryonesWelcome (Tesco)

Tegoroczna reklama Tesco wywołała kontrowersje i spotkała się z krytyką. Przedstawiono tu kilka scenek z rodzinnych spotkań, a na jednej z nich pokazani są muzułmanie. Spot podzielił użytkowników mediów społecznościowych, którzy prześcigali się w komentarzach. Czy słusznie? Nie nam oceniać, zobaczcie sami.

Damian Borucki

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz