Agencja Interaktywna SITAB ★ Bydgoszcz ul. Fordońska 353 ★ Oddział w Sosnowcu ul. Ostrogórska 23 lok. 53  ☎ +(48) 52 561 01 20     ★     Czynne: Poniedziałek - Piątek 9:00 - 17:00

24 zmiany w świecie Google’a, które miały miejsce w 2017 roku

Home - Aktualności - 24 zmiany w świecie Google’a, które miały miejsce w 2017 roku

24 zmiany w świecie Google’a, które miały miejsce w 2017 roku

Co prawda jest już połowa stycznia, jednakże warto chociaż wypunktować najważniejsze zmiany w Google, które dokonały się na przestrzeni całego 2017 roku. Sporo działo się w algorytmach, w kampaniach AdWords, jak również w samym funkcjonowaniu firmy z Mountain View. Kolejność oczywiście przypadkowa, bez szczególnego wartościowania poszczególnych elementów. 🙂
  • Wyszukiwarka Chrome rozpoczęła informować użytkowników o stronach nieszyfrowanych (bez SSL), które zbierają hasła i dane kart kredytowych, a w późniejszym okresie zaczęła wyświetlać informację o niebezpieczeństwie przy wprowadzaniu tekstu w formularzu na stronie bez certyfikatu.
  • Aktualizacja „Świstak” – spore wahania w wynikach wyszukiwania były skutkiem niepotwierdzonej aktualizacji algorytmu o nazwie „Groundhog”, czyli wcześniej wspomniany świstak.
  • Update algorytmu „Phantom”. Obserwowano globalnie wahania stron, oceniając jakość witryn.
  • Z końcem stycznia Google przestał wspierać standardowe reklamy tekstowe STA.
  • Po 2 latach nieobecności do wyników wyszukiwania wróciły emotikony, które można zobaczyć w adresach URL, tytule i opisie strony.
  • Zmieniono etykiety wskazujące płatne wyniki AdWords, przez co trudniej jest odróżnić naturalne wyniki od reklamy.
  • Dla wyszukiwania grafik powstała nowa funkcja „Similar items”, czyli możliwość odszukania podobnych produktów. Funkcja dostępna na urządzeniach mobilnych.
  • Projekt Owl, czyli inicjatywa mająca na celu znaleźć i zdegradować w wynikach wyszukiwania fake newsy oraz niestosowne treści.
  • Kolejny update, tym razem pod nazwą Fred, który miał za zadanie degradować małowartościowe strony z dużą ilością reklam.
  • Usunięcie przez amerykańskiego potentata Google Instant Search (wyników pokazujących się już podczas pisania).
  • Przedstawiciel Google Brain przyznaje, że współczynnik klikalności jest wykorzystywany w algorytmie – niby żadna rewolucyjna informacja, lecz istotna.
  • Zwiększenie długości znaków w meta description z 160 na 320.
  • Nowy raport w Google Search Console wskazujący reklamy, które zostały uznane przez wyszukiwarkę za mało wartościowe (np. wprowadzające w błąd).
  • Garry Illes potwierdza, że czynniki rankingowe mogą być zupełnie inne dla różnych branż.
  • Umożliwiono skorzystanie z bezpośredniej rezerwacji wizyt lub usług przy pomocy przycisku umiejscowionego przy wizytówce firm w wynikach wyszukiwania oraz na mapach.
  • Update o nazwie Hawk, który skupiał się na wynikach lokalnych. Dzięki niemu regionalne firmy z tej samej branży, znajdujące się w bliskiej od siebie odległości, mają szansę równocześnie wyświetlać się na mapach.
  • Danny Sullivan został pracownikiem Google, obejmując stanowisko rzecznika firmy, odpowiadając za komunikację z użytkownikami wyszukiwarki.
  • Możliwość publikowania wpisów pojawiających się przy wizytówkach Google Moja Firma.
  • Na sam koniec roku doczekaliśmy się również aktualizacji poradnika „SEO Starter Guide”, który dotyczy optymalizacji stron.
  • Po tym jak Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej przyznał każdej osobie prawo do „bycia zapomnianym”, Google udostępnia specjalny adres internetowy i umożliwia złożenie specjalnego wniosku o usunięcie linków z naszymi danymi osobowymi. Każdy może zażądać od giganta z Mountain View usunięcia informacji na swój temat. Oczywiście wyrok nie ma charakteru bezwzględnego i musi zostać zachowana równowaga pomiędzy poszanowaniem życia prywatnego, a prawem dostępu do informacji.
  • Google zaczął publikować dokumenty z wytycznymi dla pracowników dotyczące oceniania stron i konkretnych parametrów branych pod uwagę.
  • Przewaga mobile na nad desktopem wciąż rośnie.
  • Nastąpiło małe usprawnienie w raportowaniu kampanii AdWords. Do odpowiedniej grupy kampanii (sprzedażowej, produktowej czy branżowej) mogliśmy nadać odpowiednie etykiety. Teraz do takiej grupy możemy przydzielić właściwy mu budżet oraz odpowiednie cele.
  • Może niezwiązane bezpośrednio z Google, ale warto wspomnieć o zamknięciu Dmoz.org, czyli najstarszego katalogu stron internetowych, który na przestrzeni lat miał jeszcze jakiś wpływ na SEO.