Agencja Interaktywna SITAB Ôśů┬áBydgoszcz ul. Stomy 2┬áÔśÄ +(48) 52 561 01 20┬á┬á┬á┬á┬áÔśů┬á┬á┬á┬á┬áCzynne: Poniedzia┼éek - Pi─ůtek 9:00 - 17:00

Reklama w czasie kryzysu

W czasie kryzysu wiele firm tnie wydatki na reklam─Ö. Jest to zrozumia┼ée, gdy┼╝ w tym okresie naturaln─ů rzecz─ů jest ch─Ö─ç minimalizacji koszt├│w i oszcz─Ödno┼Ťci. W konsekwencji jednak firmy znikaj─ů z Internetu, a d┼éugotrwa┼ée ÔÇťmilczenieÔÇŁ prowadzi do negatywnych skutk├│w. Nie chodzi jedynie o kwestie wizerunkowe, ale r├│wnie┼╝ sprzeda┼╝owe. Powr├│t do ┼Ťwiata online mo┼╝e okaza─ç si─Ö znacznie trudniejszy i bardziej kosztowny.

Oczywi┼Ťcie sporo zale┼╝y od bran┼╝y – im wi─Öksza konkurencyjno┼Ť─ç na rynku, tym trudniej b─Ödzie wr├│ci─ç (a na pewno b─Ödzie wymaga┼éo wi─Ökszych nak┼éad├│w). Je┼Ťli ju┼╝ planujesz ci─Öcia, postaraj si─Ö odpowiednio zminimalizowa─ç bud┼╝et na reklam─Ö i wydawa─ç go bardzo rozs─ůdnie. Nie jest to odpowiedni czas na testowanie nowych narz─Ödzi i platform. Warto skupi─ç si─Ö na sprawdzonych kana┼éach i przy nich ewentualnie dokonywa─ç zmian w zale┼╝no┼Ťci od warunk├│w rynkowych.

W czasach kryzysu ca┼ékowity brak dzia┼éa┼ä marketingowych nie jest wskazany. Nale┼╝y dok┼éadnie obserwowa─ç rynek i reagowa─ç na to co si─Ö dzieje i odpowiada─ç na oczekiwania konsument├│w. Oczywi┼Ťcie w obecnych czasach zmieniaj─ů si─Ö ich nawyki zakupowe, dlatego warto skorygowa─ç swoje strategie i dopasowa─ç je do panuj─ůcych warunk├│w. Izolacja wymusza na konsumentach nauk─Ö nowych umiej─Ötno┼Ťci. Ogromna ilo┼Ť─ç os├│b pierwszy raz skorzysta┼éa z porad lekarskich online, przekona┼éa si─Ö do s┼éuszno┼Ťci e-recepty, kupi┼éa odzie┼╝ i obuwie w sieci, skorzysta┼éa z mo┼╝liwo┼Ťci zwiedzania muze├│w online, a cz─Ö┼Ť─ç zapisa┼éa si─Ö na szkolenia internetowe. Nie zapominajmy r├│wnie┼╝ o prowadzeniu zaj─Ö─ç szkolnych przez internet. Oczywi┼Ťcie, delikatnie m├│wi─ůc, sprawdzaj─ů si─Ö one r├│┼╝nie, jednak┼╝e je┼Ťli chodzi o wyk┼éady na uczelniach wy┼╝szych czy kursy j─Özykowe, wypadaj─ů ca┼ékiem nie┼║le. Mo┼╝e si─Ö okaza─ç, ┼╝e nawet po kryzysie cz─Ö┼Ť─ç z tych zachowa┼ä wejdzie do u┼╝ytku publicznego na sta┼ée. We┼║my np. kwestie urz─Ödowe, kt├│re kiedy┼Ť nie by┼éy dost─Öpne online, lecz sta┼éy si─Ö mo┼╝liwe podczas epidemii. Je┼Ťli w obecnej sytuacji takie rozwi─ůzania si─Ö sprawdzaj─ů, to dlaczego nie mia┼éby zosta─ç wprowadzone na sta┼ée?

Pami─Ötaj, ┼╝e promocja w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych jest d┼éugoterminow─ů perspektyw─ů. Inwestujemy w ni─ů du┼╝o czasu i pieni─Ödzy, dlatego ca┼ékowite zaniechanie dzia┼éa┼ä sprawi, ┼╝e nasze wcze┼Ťniejsze starania mog─ů p├│j┼Ť─ç na marne. Obecno┼Ť─ç firmy w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych jest niezb─Ödna. Przecie┼╝ social media nie s┼éu┼╝─ů nam jedynie do sprzeda┼╝y, ale tak┼╝e do komunikacji. Je┼Ťli przestaniemy si─Ö komunikowa─ç z klientami, utracimy wcze┼Ťniejsze relacje, co na pewno wykorzysta konkurencja. Marki powinny skupi─ç si─Ö na pozytywnej komunikacji i budowaniu poczucia bezpiecze┼ästwa i zaufania. W czasie pandemii koronawirusa du┼╝─ů warto┼Ťci─ů dla ludzi jest posiadanie wok├│┼é siebie os├│b, kt├│re si─Ö o nich troszcz─ů – i marki to w┼éa┼Ťnie powinny robi─ç.

Je┼Ťli ju┼╝ mamy oszcz─Ödza─ç, to oszcz─Ödzajmy na ilo┼Ťci, a nie na jako┼Ťci. Dotyczy to oczywi┼Ťcie publikowanych tre┼Ťci. Mo┼╝emy oszcz─Ödza─ç na narz─Ödziach, ale nie na budowaniu wizerunku specjalisty i budowaniu relacji z lud┼║mi.

Pami─Ötaj! W czasie kryzysu nie ma nic gorszego ni┼╝ brak dzia┼éa┼ä i stagnacja. Tym bardziej powiniene┼Ť pr├│bowa─ç si─Ö rozwija─ç i wzmacnia─ç sw├│j biznes. Je┼Ťli ┼Ťwiadomie b─Ödziesz go os┼éabia─ç, nie oczekuj, ┼╝e wyjdziesz z kryzysu obronn─ů r─Ök─ů. Zwr├│─ç uwag─Ö, ┼╝e wraz z konieczno┼Ťci─ů siedzenia w domu wi─Öcej czasu sp─Ödzamy na portalach spo┼éeczno┼Ťciowych, u┼╝ywamy komunikator├│w i ogl─ůdamy telewizj─Ö. Kiedy zewsz─ůd docieraj─ů do ludzi negatywne informacje, powiniene┼Ť wchodzi─ç z klientami w pozytywne interakcje, buduj─ůc w┼éa┼Ťciwy wizerunek i zaufanie firmy. Promuj sw├│j biznes dost─Öpnymi sposobami, ucz si─Ö nowego rynku i reaguj na to co si─Ö na nim dzieje. Nie przerywaj komunikacji ze swoimi klientami, szukaj nowych sposob├│w dotarcia do konsument├│w, a kryzys gospodarczy na pewno nie p├│jdzie z Tob─ů ÔÇťna czo┼é├│wk─ÖÔÇŁ. Kryzys kiedy┼Ť si─Ö sko┼äczy, lecz to obecne dzia┼éania zdecyduj─ů o tym czy wyjdziemy z niego wygrani. To w┼éa┼Ťnie teraz prowadz─ůc odpowiedzialne dzia┼éania w internecie, mo┼╝esz zbudowa─ç silniejsz─ů wi─Ö┼║ z konsumentami ni┼╝ kiedykolwiek indziej.