Redesign strony internetowej – kiedy warto go robić?

5
(45)

Internet zawiera masę informacji, które z roku na rok docierają do nas w coraz większej ilości – każdego dnia jest ich około 34 GB! W związku z tym Google mieli niezliczoną ilość tekstów, obrazków i filmów, a właścicielom stron nie pozostawia nic innego, jak dostosować się do wytycznych potentata wśród wyszukiwarek, ponieważ w innym wypadku skutkować to może „wypadnięciem z gry”. Jeśli nie przystosujemy naszej strony oraz jej zawartości do najnowszych wymagań Google, zostanie ona nisko oceniona – a w konsekwencji – pomijana w wynikach wyszukiwania. Jak temu zaradzić?

Szybkość

Jeśli nasza strona internetowa ma już ponad 3 lata, to warto przeprowadzić audyt i wprowadzić konieczne zmiany lub zdecydować się na stworzenie nowej. Kogo nie denerwuje niekończące się kręcące kółko podczas próby włączenia strony internetowej? Badania wykazują, że internauci są w stanie wytrzymać zaledwie 3 sekundy, po czym wyłączają zakładkę i zapewne nigdy więcej tam nie wróci. 57% użytkowników oczekuje, że witryna załaduje się w mniej niż 2 sekundy. Jest to główny powód, dla którego należy odświeżyć swoją stronę internetową. Właściciele stron bardzo często nie zdają sobie sprawy, jak wielu klientów mogą przez ten element tracić.

Błędy i awarie

Czy zdarza się, że Twoja strona czasem w ogóle się nie otwiera lub nie ma do niej dostępu? Możemy nie być świadomi, że jest to nasza wina, ponieważ nie dopilnowaliśmy wymaganych aktualizacji lub zblokował nam ją sam administrator serwera z powodu rozsyłania spamu – o czym prawdopodobnie w ogóle nie wiedzieliśmy. Strona internetowa często jest traktowana w ten sposób, że raz powstaje, a potem już może sobie wisieć w sieci bez konieczności dalszych czynności. Jest to oczywiście istotny błąd, ponieważ tworzenie strony internetowej jest procesem, który trwa przez cały okres jej istnienia.

Responsywność

Elementem, który powinien być obecnie bezsprzecznie spełniony, to responsywność strony – dziś to podstawa. Ilość wyszukiwań na urządzeniach mobilnych wyprzedziła już desktopy i ta tendencja cały czas rośnie. Według badań 61% użytkowników nie wróci na stronę internetową, która wyświetlała się niepoprawnie na ich urządzeniach mobilnych. Jeśli witryna www nie jest responsywna, to najlepszym rozwiązaniem będzie stworzenie nowej, przystosowanej do najnowszych standardów.

Stare technologie

Niestety cały czas napotykam strony, które są zbudowane w przestarzałej technologii Flash. Ładują się one wyjątkowo wolno i niepoprawnie wyświetlają się na urządzeniach mobilnych. Niektóre przeglądarki całkowicie blokują strony i komponenty oparte na tej technologii. Flash negatywnie wpływa na SEO oraz jest na tyle niebezpieczna, że ułatwia ataki na serwer, co zazwyczaj skutkuje zawirusowaniem i rozsyłaniem spamu.

Nieintuicyjność i niefunkcjonalność

Zdarza się również, że mimo wielu chęci, nie możemy zmienić treści, dodać nowych grafik lub odświeżyć galerii, ponieważ edycja strony jest dostosowana jedynie do umiejętności webmastera, z którym za każdym razem trudno się skontaktować. Regularna obsługa treści na stronie wiąże się również z dodatkowymi opłatami. O ile strona internetowa ma być jedynie naszą wizytówką, a treść będzie edytowana sporadycznie, to projekt w html-u powinien w zupełności wystarczyć, jednakże kiedy mamy zamiar prowadzić bloga, regularnie dodawać aktualności, edytować galerię itd., najlepszym rozwiązaniem będzie przyjazny CMS, gdzie właściciel bez problemu samemu poradzi sobie z dodawaniem treści i nie musi być zdany na łaskę webmastera. Jeśli czytając to, czujesz, że masz podobne problemy – zmiany na pewno się przydadzą.

Brak SEO

Jeśli nasza strona ma być naszą wizytówką, a jednocześnie budować świadomość marki i pozyskiwać klientów, to bez pozycjonowania się nie obejdzie. Jest to niezwykle ważny czynnik, lecz niestety pracochłonny. Jeśli nasza strona ma być nowoczesna, to jej odświeżenie nie będzie wyłącznie jednorazowym incydentem, lecz ciągłym procesem w celu osiągania wciąż lepszych wyników i przyciągania nowych użytkowników na stronę. Konieczna jest ciągła aktualizacja treści, dobrze opisane grafiki, a w to wszystko umiejętnie wplecione słowa kluczowe. Wydaje się być to czarną magią, jednakże można takie rzeczy zlecić profesjonalistom, którzy mają w tym już spore doświadczenie. Jeśli Twoja strona nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania, nie musi to oznaczać, że w ogóle nie były podejmowane działania SEO. Jest to branża, w której następuje wiele zmian, więc przyczyną mogą być również przestarzałe metody. Google non stop aktualizuje algorytmy, które decydują o tym, które czynniki są najbardziej istotne. Sprawdź w jaki sposób możemy zadbać o SEO dla Twojej strony.

User Experience

Jeśli ciężko jest się swobodnie użytkownikowi poruszać po stronie, nie może znaleźć interesujących go informacji, to bardzo szybko poszuka ich na stronie konkurencji. Witryna internetowa ma za zadanie zdobyć zaufanie klienta i zbudować właściwy wizerunek firmy. Pierwsze wrażenie oraz odczucia podczas użytkowania powinny więc być wyłącznie pozytywne. Należy pamiętać o odpowiednich wymiarach czcionek oraz obrazów. Dodatkowo, jeśli strona wydaje się być nieaktualna, posiada stare informacje, to na pewno nie zdobędzie zaufania potencjalnego klienta.

Odświeżenie strony na pewno pozytywnie wpłynie na zwiększenie ruchu na stronie oraz konwersji, a więc również sprzedaży. Inwestycja w stronę oraz jej promocja kosztuje, jednakże z czasem okazuje się, że bierność jest znacznie droższa. Jeśli właściwie zadbasz o stronę, to może ona przynieść Ci duże korzyści. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, to z chęcią z Tobą porozmawiamy 😉

Podobały Ci się te informacje?

Oceń nas!

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba głosów: 45

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Skomentuj