Jak robić zdjęcia, aby zyskiwały popularność w social mediach?

Zdjęcia w social mediach rządzą się swoimi prawami. Nie wystarczy ładna, czy ciekawa fotografia, aby zachęcić followersów do interakcji. Stwierdzenie, że “robi się to tylko dla siebie” są nietrafione, ponieważ nie taka jest idea mediów społecznościowych. Chodzi o wzajemne oddziaływanie. Dlatego warto się zapoznać z najgorętszymi trendami, które zawładnęły światem social mediów.

Kiedy zaczyna się czytać ten tekst można odnieść wrażenie, że coś takiego widziało się już wcześniej – informacje o trendach, o modzie, o kolorach i filtrach. Wiele osób stara się te pomysły wcielić w życie. To świetnie, jednak należy pamiętać, że tendencje w mediach społecznościowych są bardzo dynamiczne i zmieniają się w mgnieniu ok. Ten artykuł ma na celu przybliżenie kilku najważniejszych trendów, które zdominowały w ostatnim czasie fotografię społecznościową.

Po pierwsze, moda na lata 90. Tak, to nie żart – lata 90. znów są na topie. Grundge, filtry jak z polaroidu, niewyedytowane kadry i okazywanie surowych uczuć. To jest to, co kręci światem fotografii.

Następny jest ruch. Nie chodzi jednak o zdjęcia sportowe, ale o ujęcia, które pokazują dynamikę i emocje. Rozwiane włosy odgarniane z czoła będą miały większą wartość, niż godzinami stylizowana fryzura.

Martwa natura również znalazła swoje miejsce w tym zestawieniu. Celem takich zdjęć jest przekazanie odbiorcy czegoś więcej niż tylko ładnych rzeczy na ciekawym tle. Niech przedstawiają historię, opowiadają o prawdziwych ludziach i o tym, co komu w duszy gra. A jeżeli nie ma się w danej chwili kreatywnych pomysłów, to należy postawić na kolor, bo kolor w tym roku ma moc!

Również miłośnicy podróży znajdą trend dla siebie. Krajobrazy to “must have” fotografii społecznościowej. Trzeba jednak pamiętać, że w tym sezonie dominuje subtelny minimalizm. Samotny dom na środku pola czy surowe panoramy rodem ze skandynawskich kryminałów to wybór idealny. Jeżeli nie jest się podróżnikiem, to na pewno znajdzie się coś godnego uwagi tuż za rogiem swojego domu.

DIY robi karierę od kilku sezonów. Teraz chodzi o to, aby proces „zrób to sam” opowiedzieć zdjęciami. Powinny być estetycznie wykonane, ciekawie wyedytowane i zachowywać elementy wspomniane wcześniej – niech ociekają żywymi kolorami i będą pełne energii, najlepiej zrobione w ruchu.

Zastosowując się do tych kilku wskazówek, z pewnością zdobędzie się aprobatę swoich followersów. Trendy w mediach społecznościowych zmieniają się cały czas, dlatego trzeba za nimi nadążać. Środowisko social mediów coraz bardziej koncentruje się na wpisach opartych na zdjęciach i grafikach. Dlatego, niezależnie od tego, czy używa się smartfona czy profesjonalnej lustrzanki, swoje posty w mediach społecznościowych należy budować w formie obrazów.

Aleksandra Kądziorska

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz