Agencja Interaktywna SITAB ★ Bydgoszcz ul. Fordońska 353 ★ Oddział w Sosnowcu ul. Ostrogórska 23 lok. 53  ☎ +(48) 52 561 01 20     ★     Czynne: Poniedziałek - Piątek 9:00 - 17:00

Google zmienia sposób indeksowania i wdraża „Mobile First”

Home - Google - Google zmienia sposób indeksowania i wdraża „Mobile First”

Google zmienia sposób indeksowania i wdraża „Mobile First”

Zmian w wynikach wyszukiwania ciąg dalszy. Jeżeli nie dostrzegłeś jeszcze potrzeby migracji swojej strony i dostosowania jej do urządzeń mobilnych, może to być ostatni moment na wdrożenie zmian, zanim Twoja strona zniknie w zakamarkach internetu.

Jak poinformowano dwa dni temu na oficjalnym blogu Google Blog Google koncern Alphabet po półtora roku eksperymentów i testów rozpoczęło wdrażanie Mobile-first. Jak zauważa Google “wyszukiwania są obecnie „głównie mobilne”, a to powinno dać internautom większą szanse na znalezienie tego, czego szukają“.

Co wprowadza ta zmiana?

Do czasu pojawienia się tej informacji, system do indeksowania i oceniania strony zazwyczaj używał jej wersji na komputery, co mogło powodować problemy z wyszukiwarkami mobilnymi, gdy ta wersja znacznie różni się od wersji mobilnej. Zmiana powoduje, że od tej pory indeksowanie na urządzeniach mobilnych będzie używać mobilnej wersji strony jako podstawowej do indeksowania i klasyfikowania. Wszystko po to, aby ułatwić głównie mobilnym użytkownikom znalezienie najlepszych treści.

Co to oznacza dla zwykłego użytkownika?

Od tej chwili podczas ustalania pozycji w wynikach wyszukiwania będzie brana w pierwszej kolejności pod uwagę wersja mobilna wersja strony, nawet gdy użytkownik będzie poszukiwał informacji na urządzeniu desktopowym. Ocenie nadal będą podlegać wszystkie treści, zarówno te zindeksowane na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych – nie będą tworzone dwa oddzielne indeksy stron.

Firma jest przekonana, że witryny przeznaczone tylko na komputery stacjonarne nie znikną z indeksu, jednak coraz większy udział w wynikach wyszukiwania będą miały witryny zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych.

Google zaznacza jednak, że jeśli zdarzy się, że witryna na komputery jest bardziej odpowiednia dla danego zapytania, nadal będzie mieć wyższą pozycję niż jej alternatywy dostosowane do komórek.
Przygotowanie wersji mobilnej strony to jednak nie wszystko. Google twierdzi, że podczas wyświetlania wyników wyszukiwań na smartfonach będzie oznaczało dodatkowo strony przyjazne dla urządzeń mobilnych, a także przyspieszone strony mobilne (AMP).

Warto więc zadbać mobilną wersję strony, ponieważ niedostosowanie się do zmian może skutkować niższymi pozycjami witryny dla urządzeń mobilnych i stacjonarnych, zwłaszcza w przypadku stron o długim czasie ładowania oraz witryn, których zawartość mobilna jest uboższa niż desktopowa.

Google poinformował także, że właściciele stron otrzymają powiadomienie w Google Search Console, gdy ich witryna zostanie włączona do nowego sposobu indeksowania.

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2018/03/rolling-out-mobile-first-indexing.html?m=1

Warto przy okazji wspomnieć, że to nie jedyna zmiana, która nas czeka. Google poinformowało, że począwszy od lipca 2018 r. strony, które będą miały zawartość spowalniającą ładowanie jej w urządzeniach, mogą być gorzej potraktowane niezależnie czy jest to wersja dla użytkowników komputerów, czy dla urządzeń mobilnych.

Podsumowanie:

Jeżeli do tej pory wersję mobilną traktowałeś jako ciekawostkę i nie zamierzałeś jej wdrażać, teraz będziesz musiał zmienić te podejście, jeżeli chcesz być wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Natomiast jeżeli chodzi o strony, które mają wdrożoną wersję mobilną, powinny wprowadzić do lipca zmiany w prędkości ładowania stron, bo będzie to ważny czynnik rankujący w Google.