Facebook Stories już niedługo dla fanpage

Bezsprzecznie relacje zdominowały najpopularniejsze kanały społecznościowe. Sporo osób nie może się bez nich obejść. Wszystko zaczęło się od Snapchata, gdzie użytkownicy udostępniali sobie krótkie relacje z tego gdzie są i co robią. Następnie podobną usługę wprowadził Instagram, a od kilku miesięcy możemy korzystać również z Facebook Stories. Co do tych ostatnich, to funkcja ta nie została zbyt ciepło przyjęta przez użytkowników, lecz pomimo tego, twórcy starają się ją wciąż usprawniać. Już niedługo z Facebook Stories będą mogły korzystać również fanpage.

Zacznijmy jednak od początku. Relacje w mediach społecznościowych charakteryzują się tym, że są widoczne jedynie przez określony czas (najczęściej 24 godziny od udostępnienia). Snapchat był pierwszą platformą społecznościową, która dała możliwość udostępniania relacji. Aplikacja szybko zdobyła dużą popularność. Ich śladem poszedł Instagram, a następnie Facebook. O ile na platformie do dzielenia się zdjęciami funkcja idealnie się wkomponowała i liczbą użytkowników znacznie wyprzedziła Snapa, to ci drudzy mają już spory problem.

relacje media spolecznosciowe

Trudno jest również znaleźć dokładne dane dotyczące osób korzystających z Facebook Stories. Sam fakt, że firma z Melno Park nie udostępniła takich danych, daje wiele do myślenia. Nie ma co się oszukiwać, popularność relacji na Facebooku jest wyraźnie mniejsza od innych platform oferujących tę usługę, a szare okienko na górze ekranu oznaczające, że znajomy nie dodał żadnej relacji jest częstym obrazkiem.

Pomimo sporych problemów z Facebook Stories, twórcy nie rezygnują i cały czas próbują przekonać użytkowników do korzystania z relacji. Najpierw postanowiono wprowadzić możliwość jednoczesnego publikowania stories na Instagramie i Facebooku. Kolejną rzeczą, która ma przekonać użytkowników Facebooka ma być możliwość tworzenia relacji przez fanpage. Funkcja ma być dostępna już w ciągu najbliższych miesięcy.

Czy to pomoże? Trudno jednoznacznie przesądzać. Z jednej strony firmy coraz chętniej udostępniają relacje na Instagramie, może więc zaczną korzystać z nich na Facebooku, a to przekona część użytkowników do używania stories. Z drugiej strony istnieje obawa, że firmy wiedząc o słabej popularności relacji na Facebooku, nie będą chciały aktywnie działać w tej sferze.

Ciężko jest wyrokować nad przyszłością Facebook Stories, jednakże mnie osobiście ta funkcja nie przekonuje. Wcześniej człowiekiem Snapa nie byłem, Facebooka traktuję raczej jako medium wymiany myśli, komentowania informacji oraz rozmowy ze znajomymi, dlatego znacznie bardziej przekonują mnie relacje na Instagramie, gdzie idealnie uzupełniają zwykłe publikowanie zdjęć.

Damian Borucki

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz