Content dobrej jakości, czyli wskazówki od Google

Content dobrej jakości, to element, o który zabiegają specjaliści SEO. Sam Google kładzie ogromny nacisk na treści, które będą spełniać oczekiwania wyszukiwarki. Do tej pory wskazówki pochodzące od internetowego giganta były niejasne albo nie było ich wcale. Ostatnio jednak, Google udostępnił kilka istotnych dyrektyw, którymi należy się kierować tworząc wartościowy content.

W zeszłym miesiącu Google Developer Relations Group opublikował pięć różnych poradników dotyczących dokumentacji (treści cyfrowe) wysokiej jakości. Można wybrać z nich, to co najistotniejsze i wypracować lepszy high rank. Chcąc uzyskać witrynę pełną wartościowego contentu należy połączyć ze sobą trzy najważniejsze elementy – dobrej klasy kod, treści oraz UX (ang. user experience). Najważniejsze informacje, wychwycone z przewodników Google, można podzielić na dwie grupy: wskazówki dla copywriterów tworzących treści oraz informacje dla webdeveloperów i wszystkich, którzy zajmują się bardziej techniczną stroną danej platformy. Wytyczne były sporządzone dla ludzi posługujących się angielskim, ale większość z nich można zastosować niezależnie od tego, jakiego języka używamy.

Podpowiedzi dla osób tworzących treści:

  • używaj przyjaznego, konwersacyjnego tonu z jasno określonym celem;
  • brzmij jak przyjaciel, który rozumie potrzeby użytkownika;
  • stosuj krótkie i zwięzłe zdania, aby wszyscy mogli je zrozumieć;
  • używaj prostego słownictwa, które łatwo będzie można przetłumaczyć na inny język;
  • kiedy to możliwe, posługuj się wypunktowaną listą wydarzeń;
  • w tekście umieszczaj tylko linki, które prowadzą do zaufanych stron o wysokiej jakości.

Podpowiedzi dla webdeveloperów:

  • każdą grafikę i zdjęcie opatrz atrybutem ALT;
  • używaj <strong> lub <b> w odpowiedni sposób (<strong> dla ważnych treści, <b> dla treści, które chcesz zaznaczyć w wizualny sposób);
  • kiedy to możliwe, wybieraj HTTPS dla elementów, które umieszczasz na swojej stronie;
  • dla templatek HTML stosuj HTML5 z systemem kodowania UTF-8
  • używaj HTML do zbudowania struktury witryny, a CSS do stworzenia strony wizualnej.

pozycjonowanie seoPoza podpowiedziami, jak stronę powinno się tworzyć, aby zawierała dobry content, Google podaje również kilka elementów, których należy unikać, aby witryna mogła zostać zakwalifikowana jako portal dobrej jakości. Należą do nich między innymi: żargon techniczny, slang, używanie wykrzykników, stosowanie słowa „proszę” w instrukcjach, wykorzystywanie zbyt wyszukanych metafor oraz frazy „kliknij tutaj” w linkach z anchorem.

Oczywiście, wszystkie powyższe wskazówki są bardzo ogólne. Dodatkowo, zostały stworzone dla pracowników Google, nie dla twórców stron internetowych. To jednak nie znaczy, że nie można z nich skorzystać. Chcąc wyprowadzić swoją stronę na jak najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania warto się stosować do wymienionych zaleceń. Jednocześnie nie powinno się zapominać o innych metodach SEO, ponieważ dobry content jest ważny, ale sam nie wprowadzi witryny do TOP 10.

Więcej informacji na temat wskazówek od Google:

Aleksandra Kądziorska

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz