Agencja Interaktywna SITAB Ôśů┬áBydgoszcz ul. Stomy 2┬áÔśÄ +(48) 52 561 01 20┬á┬á┬á┬á┬áÔśů┬á┬á┬á┬á┬áCzynne: Poniedzia┼éek - Pi─ůtek 9:00 - 17:00

Czy warto prowadzi─ç firmowego bloga?

Blogi s─ů ┼Ťwietnym sposobem dzielenia si─Ö wiedz─ů. O jego ich sile ┼Ťwiadczy fakt, ┼╝e ocala┼éy one w epoce social medi├│w, czego nie mo┼╝na powiedzie─ç o forach internetowych. Wiele firm dzia┼éaj─ůcych w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych wychodzi z za┼éo┼╝enia, ┼╝e nie ma sensu prowadzi─ç swojego bloga na stronie internetowej, skoro maj─ů Facebooka. Jak wi─Öc to jest – warto prowadzi─ç bloga firmowego?

Z punktu widzenia marketingu – zdecydowanie tak! Je┼Ťli wi─Öc odpowied┼║ jest taka oczywista, dlaczego marki tego nie robi─ů? Nie chc─Ö oczywi┼Ťcie generalizowa─ç, ale cz─Östo zdarza si─Ö, ┼╝e firmy po stworzeniu strony internetowej nie chc─ů sobie ni─ů zaprz─ůta─ç g┼éowy – odhaczy─ç i zaj─ů─ç si─Ö innym tematem.

Drugim niezwykle cz─Östym i g┼é├│wnym powodem jest brak ┼Ťwiadomo┼Ťci korzy┼Ťci, kt├│re przynosi blog firmowy. Na tych korzy┼Ťciach si─Ö dzisiaj skupimy.

1. Blog przede wszystkim jest idealnym narz─Ödziem do inbound marketingu, czyli podejmowania dzia┼éa┼ä, kt├│re pozwol─ů u┼╝ytkownikom na samodzielne odnalezienie nadawcy konkretnego przekazu reklamowego. Wi─Ökszo┼Ť─ç klient├│w swoje decyzje zakupowe opiera na internetowych opiniach. Blog mo┼╝e w przemy┼Ťlany spos├│b przedstawi─ç potencjalnym klientom warto┼Ťci firmy, kt├│re realnie mog─ů wp┼éyn─ů─ç na podj─Öcie decyzji o zakupie.

2. Blog pozytywnie wp┼éywa na SEO. Przede wszystkim daje on mo┼╝liwo┼Ť─ç budowania ÔÇťd┼éugiego ogonaÔÇŁ (ang. long tail) i kierowania klient├│w na nasz─ů stron─Ö po bardziej szczeg├│┼éowych frazach, co cz─Östo skutkuje wi─Öksz─ů konwersj─ů. Z drugiej strony Google lubi content. Je┼Ťli na stronie jest go du┼╝o i oczywi┼Ťcie dobrej jako┼Ťci, potencja┼é witryny ro┼Ťnie (pami─Ötajmy, aby by┼éy one promowane na stronie g┼é├│wnej). Google lepiej postrzega strony, na kt├│rych tre┼Ťci s─ů regularnie aktualizowane, ni┼╝ te, na kt├│rych znajduje si─Ö od kilku lat ta sama informacja. Ka┼╝dy wpis blogowy to przecie┼╝ dodatkowa podstrona, a ich regularny wzrost daje zna─ç wyszukiwarce, ┼╝e serwis si─Ö rozwija.

3. Blog pozwala na pozyskanie nowych link├│w do strony. Ciekawe i inspiruj─ůce tre┼Ťci, kt├│re b─Öd─ů odpowiedzi─ů na pytania i problemy naszych potencjalnych klient├│w, sprawi─ů, ┼╝e ch─Ötnie podziel─ů si─Ö oni tym na swoich blogach i w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych. Wzmocni to nie tylko wizerunek naszej marki, ale r├│wnie┼╝ pozycj─Ö ca┼éej strony w wyszukiwarce Google.

4. Blog pozwala budowa─ç wizerunek eksperta. Prezentacja swoich kompetencji i kreowanie roli specjalisty w danej dziedzinie to niezwykle wa┼╝ne elementy. Je┼Ťli nasza us┼éuga wymaga wiedzy fachowej, prowadzenie bloga jest praktycznie niezb─Ödne. Chwal─ůc si─Ö swoj─ů wiedz─ů i pokazuj─ůc, ┼╝e znamy si─Ö na tym co robimy, ┼éatwiej b─Ödzie wzbudzi─ç zaufanie u klient├│w. Publikuj─ůc artyku┼éy, nagrywaj─ůc filmy oraz rozwi─ůzuj─ůc konkretne problemy, automatycznie stawiamy si─Ö w roli eksperta w danej bran┼╝y, a to buduje pozytywny wizerunek marki.

To prawda, ┼╝e cz─Ö┼Ť─ç roli bloga przej─Ö┼éy social media. Histori─Ö firmy opowiadamy na Facebooku, tam r├│wnie┼╝ informujemy o najnowszych wydarzeniach, no i przede wszystkim komunikujemy si─Ö. Blog jednak ca┼éy czas jest niezwykle istotny. Podczas budowania strategii marketingowej wa┼╝ne jest, aby ca┼éo┼Ť─ç ze sob─ů wsp├│┼égra┼éa i ┼╝aden element nie by┼é pomini─Öty. Pami─Ötajmy, ┼╝e Facebook to nie wszystko. Klient szukaj─ůcy rozwi─ůzania swojego problemu, znacznie ch─Ötniej zwr├│ci si─Ö w stron─Ö eksperckiego bloga ni┼╝ jakiego┼Ť posta na Facebooku, do kt├│rego tak┼╝e znacznie trudniej dotrze─ç.