Czy warto prowadzić firmowego bloga?

5
(67)

Blogi są świetnym sposobem dzielenia się wiedzą. O jego ich sile świadczy fakt, że ocalały one w epoce social mediów, czego nie można powiedzieć o forach internetowych. Wiele firm działających w mediach społecznościowych wychodzi z założenia, że nie ma sensu prowadzić swojego bloga na stronie internetowej, skoro mają Facebooka. Jak więc to jest – warto prowadzić bloga firmowego?

Z punktu widzenia marketingu – zdecydowanie tak! Jeśli więc odpowiedź jest taka oczywista, dlaczego marki tego nie robią? Nie chcę oczywiście generalizować, ale często zdarza się, że firmy po stworzeniu strony internetowej nie chcą sobie nią zaprzątać głowy – odhaczyć i zająć się innym tematem.

Drugim niezwykle częstym i głównym powodem jest brak świadomości korzyści, które przynosi blog firmowy. Na tych korzyściach się dzisiaj skupimy.

1. Blog przede wszystkim jest idealnym narzędziem do inbound marketingu, czyli podejmowania działań, które pozwolą użytkownikom na samodzielne odnalezienie nadawcy konkretnego przekazu reklamowego. Większość klientów swoje decyzje zakupowe opiera na internetowych opiniach. Blog może w przemyślany sposób przedstawić potencjalnym klientom wartości firmy, które realnie mogą wpłynąć na podjęcie decyzji o zakupie.

2. Blog pozytywnie wpływa na SEO. Przede wszystkim daje on możliwość budowania “długiego ogona” (ang. long tail) i kierowania klientów na naszą stronę po bardziej szczegółowych frazach, co często skutkuje większą konwersją. Z drugiej strony Google lubi content. Jeśli na stronie jest go dużo i oczywiście dobrej jakości, potencjał witryny rośnie (pamiętajmy, aby były one promowane na stronie głównej). Google lepiej postrzega strony, na których treści są regularnie aktualizowane, niż te, na których znajduje się od kilku lat ta sama informacja. Każdy wpis blogowy to przecież dodatkowa podstrona, a ich regularny wzrost daje znać wyszukiwarce, że serwis się rozwija.

3. Blog pozwala na pozyskanie nowych linków do strony. Ciekawe i inspirujące treści, które będą odpowiedzią na pytania i problemy naszych potencjalnych klientów, sprawią, że chętnie podzielą się oni tym na swoich blogach i w mediach społecznościowych. Wzmocni to nie tylko wizerunek naszej marki, ale również pozycję całej strony w wyszukiwarce Google.

4. Blog pozwala budować wizerunek eksperta. Prezentacja swoich kompetencji i kreowanie roli specjalisty w danej dziedzinie to niezwykle ważne elementy. Jeśli nasza usługa wymaga wiedzy fachowej, prowadzenie bloga jest praktycznie niezbędne. Chwaląc się swoją wiedzą i pokazując, że znamy się na tym co robimy, łatwiej będzie wzbudzić zaufanie u klientów. Publikując artykuły, nagrywając filmy oraz rozwiązując konkretne problemy, automatycznie stawiamy się w roli eksperta w danej branży, a to buduje pozytywny wizerunek marki.

To prawda, że część roli bloga przejęły social media. Historię firmy opowiadamy na Facebooku, tam również informujemy o najnowszych wydarzeniach, no i przede wszystkim komunikujemy się. Blog jednak cały czas jest niezwykle istotny. Podczas budowania strategii marketingowej ważne jest, aby całość ze sobą współgrała i żaden element nie był pominięty. Pamiętajmy, że Facebook to nie wszystko. Klient szukający rozwiązania swojego problemu, znacznie chętniej zwróci się w stronę eksperckiego bloga niż jakiegoś posta na Facebooku, do którego także znacznie trudniej dotrzeć.

Podobały Ci się te informacje?

Oceń nas!

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba głosów: 67

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Skomentuj