Agencja Interaktywna SITAB ★ Bydgoszcz ul. Stomy 2 ★ Oddział w Sosnowcu ul. Ostrogórska 23 lok. 53  ☎ +(48) 52 561 01 20     ★     Czynne: Poniedziałek - Piątek 9:00 - 17:00

Czy Facebook Watch jest zagrożeniem dla Youtube?

Home - Aktualności - Czy Facebook Watch jest zagrożeniem dla Youtube?

Czy Facebook Watch jest zagrożeniem dla Youtube?

Facebook Watch od pewnego czasu dostępny jest dla wszystkich użytkowników Facebooka. Twórcy nowej platformy wideo twierdzą, że ma ona ułatwić kontakt na linii twórcy – fani. Czy Youtube ma się czego obawiać?

Facebook z jednej strony jest gigantem, który w pewien sposób wyznacza trendy, a z drugiej samemu musi cały czas walczyć o rynek, więc nieuchronna była odpowiedź na konkurencję w postaci serwisu z filmami.

Platforma, której szefem jest Mark Zuckerberg, przede wszystkim postawiła na społecznościowość. Zamierza uwypuklić takie aspekty jak zaangażowanie widzów, interaktywność, dotarcie do ulubionych twórców itp. Innymi słowy chcą sprawić, aby ludzie nie tylko oglądali, ale również komentowali to co obejrzeli. Tak jak można się tego spodziewać, treści są dobrane do naszych zainteresowań. Nie zabrakło również opcji zapisywania wideo na później.

Facebook doskonale zdaje sobie sprawę, że to właśnie społeczność daje im przewagę nad konkurencją.
Będąc na Faceboooku ludzie mają świadomość, że jest tam ich dziewczyna, chłopak, wujek, ciocia, sąsiad czy kolega ze szkoły. Można im bardzo wygodnie udostępnić dany materiał i od razu o nim porozmawiać. YouTube jest portalem, który służy nam głównie do oglądania filmów, a jeśli chodzi o Facebooka, jest to jedynie częścią składową. Możliwość interakcji między dużą ilością użytkowników znacznie poszerza grono odbiorców. W odróżnieniu do osób korzystających z Vimeo czy YouTube, użytkownicy Faceboooka nie są nastawieni jedynie na wideo.

Ewentualny sukces Facebook Watch lub w ogóle włączenie się w walkę z serwisem Youtube, zależeć będzie od tego czy przekona najlepszych twórców, aby się do niego przenieśli. Póki co poznaliśmy statystyki pierwszego kwartału od globalnego launchu Watcha (początkowo był dostępny jedynie w USA i dopiero pod koniec sierpnia został udostępniony użytkownikom na całym świecie). Z danych  podanych przez Facebooka wynika, że każdego dnia serwis przyciąga na całym świecie 75 milionów użytkowników, w skali miesiąca zaś ok. 400 milionów. Średni dzienny czas korzystania z platformy to ok. 20 minut.

Youtube ma solidnie ugruntowaną pozycję na rynku i ciężko sobie wyobrazić, żeby miało się to w najbliższym czasie zmienić. Rynek jednak jest dynamiczny, więc z ciekawością będę obserwował rozwój sytuacji 😉

Share