Agencja Interaktywna SITAB ★ Bydgoszcz ul. Fordońska 353 ★ Oddział w Sosnowcu ul. Ostrogórska 23 lok. 53  ☎ +(48) 52 561 01 20     ★     Czynne: Poniedziałek - Piątek 9:00 - 17:00

Internet będzie odgrywał w naszym życiu coraz większą rolę

  • Przez Damian Borucki
  • w Sie 12, 2018
Rozwój technologii nie zwalnia tempa. Jeszcze nie tak dawno, kiedy graliśmy w „węża” na niezniszczalnej Nokii 3310, nie uwierzylibyśmy, że za kilka lat będziemy posługiwać się smartfonami z dotykowym wyświetlaczem. Kiedy za młodu oglądało się Power Rangers, szczytem marzeń było posiadanie zegarka, przez który można się komunikować, a dziś podstawowego smartwatcha można zamówić za kilka […]
Czytaj więcej

Po co Google zapisuje naszą historię wyszukiwania i jak kontrolować zbierane przez nich dane?

  • Przez Damian Borucki
  • w Maj 11, 2018
Trudno sobie obecnie wyobrazić poruszanie się po internecie bez wyszukiwarki Google. Towarzyszy nam nie tylko podczas korzystania z komputera, ale również na wszystkich urządzeniach mobilnych. Już dawno młodzież zaczęła określać tę wyszukiwarkę mianem „wujka Google”, ze względu na to, że zna odpowiedź praktycznie na każde pytanie. Osobiście uważam, że trzeba szczególnie uważać na informacje zawarte […]
Czytaj więcej

Google zmienia sposób indeksowania i wdraża „Mobile First”

  • Przez Agencja SITAB
  • w Mar 28, 2018
Zmian w wynikach wyszukiwania ciąg dalszy. Jeżeli nie dostrzegłeś jeszcze potrzeby migracji swojej strony i dostosowania jej do urządzeń mobilnych, może to być ostatni moment na wdrożenie zmian, zanim Twoja strona zniknie w zakamarkach internetu. Jak poinformowano dwa dni temu na oficjalnym blogu Google Blog Google koncern Alphabet po półtora roku eksperymentów i testów rozpoczęło […]
Czytaj więcej

Redesign strony internetowej – kiedy warto go robić?

  • Przez Damian Borucki
  • w Mar 21, 2018
Internet zawiera masę informacji, które z roku na rok docierają do nas w coraz większej ilości – każdego dnia jest ich około 34 GB! W związku z tym Google mieli niezliczoną ilość tekstów, obrazków i filmów, a właścicielom stron nie pozostawia nic innego, jak dostosować się do wytycznych potentata wśród wyszukiwarek, ponieważ w innym wypadku […]
Czytaj więcej

Istotnie zmiany w sposobie wyszukiwania obrazów w Google Grafika

  • Przez Damian Borucki
  • w Lut 23, 2018
Praktycznie każdy z nas używa Google do wyszukiwania różnego rodzaju obrazów oraz zdjęć. Poza tym, wyszukiwarka pozwala nam filtrować wyniki pod kątem licencji – jest to bardzo wygodna funkcja. Cała wyszukiwarka grafik jest całkiem nieźle rozbudowana, co znacznie ułatwia pracę. Jak wiele osób zapewne zauważyło, Google pozbyło się jednej funkcji, za którą wielu użytkowników zapewne […]
Czytaj więcej

Jak zabezpieczyć konto na Facebooku?

  • Przez Damian Borucki
  • w Lut 09, 2018
Niemal każdy z nas spotkał się z atakiem hakerskim lub przynajmniej złośliwym oprogramowaniem na Facebooku. Dla większości osób, portal ten jest jedynie wygodną formą komunikacji oraz zdobywania informacji o świecie (z tym radziłbym uważać, bo w dużej mierze są to niesprawdzone i błędne informacje), lecz należy mieć świadomość, że jest to również potężne narzędzie do […]
Czytaj więcej

Istotne zmiany w programie partnerskim YouTube

  • Przez Damian Borucki
  • w Sty 22, 2018
Do poruszenia tego tematu zainspirowała mnie sytuacja związana z zaprzyjaźnionym kanałem na YouTube, który zajmuje się recenzjami filmów i seriali. Jest to niszowy kanał, nieposiadający ogromnej ilości subskrypcji, a jego twórcy też nigdy na siłę o to nie zabiegali. Niestety, najnowsze zmiany w serwisie, na pewno nie spodobają się mniej popularnym kanałom oraz młodym twórcom. […]
Czytaj więcej

24 zmiany w świecie Google’a, które miały miejsce w 2017 roku

  • Przez Damian Borucki
  • w Sty 19, 2018
Co prawda jest już połowa stycznia, jednakże warto chociaż wypunktować najważniejsze zmiany w Google, które dokonały się na przestrzeni całego 2017 roku. Sporo działo się w algorytmach, w kampaniach AdWords, jak również w samym funkcjonowaniu firmy z Mountain View. Kolejność oczywiście przypadkowa, bez szczególnego wartościowania poszczególnych elementów. 🙂 Wyszukiwarka Chrome rozpoczęła informować użytkowników o stronach nieszyfrowanych […]
Czytaj więcej

Świąteczne reklamy 2017

  • Przez Damian Borucki
  • w Gru 06, 2017
Mikołajki zazwyczaj w pełni rozpoczynają przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia. Niezwykłą atmosferę tworzą reklamy świąteczne, które stanowią nieodzowną część każdego roku. Aby móc wprowadzić Was w ten przedświąteczny klimat, wybraliśmy najlepsze świąteczne reklamy tego roku (jak dotąd), które warto zobaczyć. Spoty te już od dawna mają coś więcej niż wyłącznie przekaz marketingowy. Coraz częściej stawia się […]
Czytaj więcej

Facebook definitywnie wygasza znienawidzoną funkcję

  • Przez Damian Borucki
  • w Lis 30, 2017
Praktycznie każdy użytkownik Facebooka miał z tym do czynienia i dostawał od tego białej gorączki. Bo kogo z nas nie denerwowały zaproszenia do gier lub aplikacji? Farmville, Bubble Witch Saga, Diamond Dash, Candy Crush i wiele innych. Te nazwy zna niemal każdy, nawet jeśli z nich nigdy nie korzystał. Niebawem działająca praktycznie od początku istnienia serwisu […]
Czytaj więcej

8 zasad bezpiecznych zakupów w Internecie

  • Przez Damian Borucki
  • w Lis 27, 2017
Temat bezpieczeństwa w sieci jest niezwykle szerokim zagadnieniem. Kwestia tego, jak obchodzić się ze swoimi danymi oraz własnym wizerunkiem jest traktowana trochę po macoszemu. Warto więc zagłębić się w temat i opisać pewne podstawowe zasady, którymi powinniśmy kierować się podczas aktywności internetowej. Bardzo często nie jesteśmy świadomi tego, ile szkody mogą przynieść nam rzeczy przez […]
Czytaj więcej

Black Friday i Cyber Monday – kilka porad dotyczących sprzedaży

  • Przez Damian Borucki
  • w Lis 23, 2017
Content dobrej jakości, to element, o który zabiegają specjaliści SEO. Sam Google kładzie ogromny nacisk na treści, które będą spełniać oczekiwania wyszukiwarki. Do tej pory wskazówki pochodzące od internetowego giganta były niejasne albo nie było ich wcale. Ostatnio jednak, Google udostępnił kilka istotnych dyrektyw, którymi należy się kierować tworząc wartościowy content. W zeszłym miesiącu Google […]
Czytaj więcej

Optymalizacja grafiki pod SEO

  • Przez Damian Borucki
  • w Paź 27, 2017
Elementy graficzne na stronie przyciągają uwagę czytelnika. Uatrakcyjniają treść, poprawiają czytelność oraz pozwalają uwypuklić najważniejsze elementy. Grafika pozwala również ściągnąć ruch na stronę z wyszukiwarki. Żeby jednak tak się stało, musi być ona odpowiednio zoptymalizowana. Grafika powinna być dopasowana do treści, interesująca i przykuwająca uwagę. Najlepiej jest przygotować ją samemu, aby mieć pewność unikalności. Jeśli […]
Czytaj więcej

Content dobrej jakości, czyli wskazówki od Google

  • Przez Agencja SITAB
  • w Paź 20, 2017
Content dobrej jakości, to element, o który zabiegają specjaliści SEO. Sam Google kładzie ogromny nacisk na treści, które będą spełniać oczekiwania wyszukiwarki. Do tej pory wskazówki pochodzące od internetowego giganta były niejasne albo nie było ich wcale. Ostatnio jednak, Google udostępnił kilka istotnych dyrektyw, którymi należy się kierować tworząc wartościowy content. W zeszłym miesiącu Google […]
Czytaj więcej

Facebook Stories już niedługo dla fanpage

  • Przez Damian Borucki
  • w Paź 19, 2017
Bezsprzecznie relacje zdominowały najpopularniejsze kanały społecznościowe. Sporo osób nie może się bez nich obejść. Wszystko zaczęło się od Snapchata, gdzie użytkownicy udostępniali sobie krótkie relacje z tego gdzie są i co robią. Następnie podobną usługę wprowadził Instagram, a od kilku miesięcy możemy korzystać również z Facebook Stories. Co do tych ostatnich, to funkcja ta nie […]
Czytaj więcej

Featured snippets w wyszukiwarce Google

  • Przez Damian Borucki
  • w Paź 16, 2017
Każdej firmie, która podejmuje kroki związane z promowaniem swojej witryny internetowej, zależy na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Wiąże się to z działaniami SEO, na które składa się wiele czynników. Wysokie pozycje można zdobyć również przy pomocy płatnej kampanii AdWords, lecz nie ma to jednak nic wspólnego z wynikami organicznymi. Spośród wyników organicznych, wybierane […]
Czytaj więcej

Szybkość ładowania strony ma znaczenie już nie tylko dla użytkownika oraz wyszukiwarki, lecz również dla Facebooka

  • Przez Damian Borucki
  • w Paź 04, 2017
Czas ładowania strony ma istotny wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania. Ma to również związek z ruchem na stronie, ponieważ im dłużej strona się ładuje, tym bardziej zirytowany jest internauta. Należy więc zadbać o ten czynnik, aby móc obecnie myśleć o wysokich pozycjach. Mówi się, że ładowanie witryny internetowej nie powinno trwać dłużej niż 3 […]
Czytaj więcej

7 sposobów na bezpieczeństwo w sieci

  • Przez Agencja SITAB
  • w Paź 02, 2017
Technologia rozwija się w zawrotnym tempie. Coraz bardziej żyjemy w świecie wirtualnym niż rzeczywistym. Nie jest to nic zaskakującego w czasach, gdzie smartfony, tablety i laptopy wyposażone w dostęp do szybkiego internetu towarzyszą nam przez całą dobę. To, że cybernetyczne uniwersum cały czas idzie do przodu powinno jeszcze bardziej skłonić nas do zastanowienia się nad […]
Czytaj więcej

Czy zbliża się rewolucja na Twitterze?

  • Przez Agencja SITAB
  • w Wrz 27, 2017
Dawno zapowiadane zmiany na Twitterze mogą niebawem wejść w życie. Czy nastąpi rewolucja na jednym z najbardziej popularnych portali społecznościowych? Wszystko zależy od właśnie przeprowadzanych testów. Wydaje się, że władze Twittera w końcu ugięły się pod naporem części użytkowników. Tym samym jednak należy podkreślić, że spora grupa osób jest zdecydowanie przeciwna zwiększaniu limitu znaków i […]
Czytaj więcej

Certyfikat SSL – czy teraz to konieczność?

  • Przez Damian Borucki
  • w Wrz 27, 2017
Już od pewnego czasu da się zaobserwować przywiązanie Google do certyfikatu SSL (Secure Socket Layer). Można rzec, że wszystko zaczęło się w 2011 roku, kiedy w adresie najpopularniejszej wyszukiwarki przed „http” pojawiło się te niepozorne „s”. Kolejnym ważnym krokiem było ogłoszenie w 2014 roku, że TSL (Transport Layer Security – czyli rozwinięcie SSL) będzie czynnikiem […]
Czytaj więcej

Jak widzi nas Facebook i reklamodawcy? Sporo informacji zostawiamy w sieci

  • Przez Damian Borucki
  • w Wrz 03, 2017
Żyjemy w czasach globalnej cyfryzacji. Większość osób codziennie aktywnie działa w mediach społecznościowych, a Facebook każdego miesiąca ma 2 mld aktywnych użytkowników. Cały czas jednak nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele informacji o sobie zostawiamy w sieci. Cały proceder zaczynamy od podawania wszelkich danych przy zakładaniu profilu i opisywania wydarzeń ze swojego życia. Oczywiście robimy […]
Czytaj więcej

Facebook jednak nie do wszystkiego. Na czym polega zamieszanie związane z nazwą nowego lodowiska?

  • Przez Damian Borucki
  • w Wrz 01, 2017
Niedawny przypadek w Bydgoszczy pokazuje, że władze miasta powinny szczególnie uważać podczas korzystania z mediów społecznościowych. O ile tego typu forma komunikacji z mieszkańcami jest potrzebna, to podejmowanie decyzji w sprawach ważnych dla miasta przy pomocy Facebooka jest niezwykle nieodpowiedzialną decyzją. Na czym więc polega całe zamieszanie z głosowaniem nad nazwą nowego lodowiska? Torbyd był […]
Czytaj więcej

Jak robić zdjęcia, aby zyskiwały popularność w social mediach?

  • Przez Agencja SITAB
  • w Sie 21, 2017
Zdjęcia w social mediach rządzą się swoimi prawami. Nie wystarczy ładna, czy ciekawa fotografia, aby zachęcić followersów do interakcji. Stwierdzenie, że “robi się to tylko dla siebie” są nietrafione, ponieważ nie taka jest idea mediów społecznościowych. Chodzi o wzajemne oddziaływanie. Dlatego warto się zapoznać z najgorętszymi trendami, które zawładnęły światem social mediów. Kiedy zaczyna się […]
Czytaj więcej

Google znowu na cenzurowanym

  • Przez Agencja SITAB
  • w Sie 07, 2017
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej przyznał każdej osobie prawo do bycia zapomnianym. Wyrok zmienia w istotny sposób sytuację osób, które walczyły do tej pory z gigantem o zachowanie prywatności. Trybunał Sprawiedliwości UE przyznał każdej osobie prawo do bycia zapomnianym. Co to oznacza dla Kowalskiego? Musi on wiedzieć, że może zażądać od giganta z Mountain View usunięcia […]
Czytaj więcej

Google po raz kolejny rekordzistą!

  • Przez Agencja SITAB
  • w Cze 17, 2017
Niestety w bardzo niechlubnej dziedzinie, ma bowiem zapłacić najwyższą grzywnę w historii UE.  Jeżeli informacje podane w piątek amerykański dziennik “The New York Times” się potwierdzą, Google zapłaci najwyższą z dotychczas nałożonych kar. Wyliczenia Brukseli opiewają na ponad miliard euro i to w ramach rekompensaty za nadużywanie swojej monopolistycznej pozycji rynkowej przy promocji swojej porównywarki […]
Czytaj więcej

W jaki sposób dowiedzieć się kto jest właścicielem domeny?

  • Przez Damian Borucki
  • w Maj 25, 2017
Strona internetowa jest swoistą wizytówką każdej działalności – niezależnie czy jest to strona firmowa, blog czy zupełnie coś innego. Kiedy jednak realizujemy swoje plany, to jedną z pierwszych czynności powinno być wybranie odpowiedniej domeny i jej nazwy. Co jednak mamy zrobić w przypadku, kiedy domeny ściśle związane z naszą marką są zajęte? Każdy chciałby posiadać domenę, […]
Czytaj więcej

Pozycjonowanie filmów na YouTube – kilka wskazówek

  • Przez Damian Borucki
  • w Maj 10, 2017
YouTube jest drugą na świecie wyszukiwarką na liście popularności. Miesięczna liczba wyszukiwań przekracza 3 mld, a dynamika przyrostu zapytań jest o wiele szybsza niż w obrębie wyszukiwarki Google. Kanały na YouTube coraz częściej są znaczącym narzędziem specjalistów od marketingu. Platforma ta wykorzystywana jest przez firmy do promocji swoich produktów i usług. Nagrania wideo bardzo sprawdzają […]
Czytaj więcej

Wpływ recenzji na wyniki wyszukiwania

  • Przez Damian Borucki
  • w Maj 05, 2017
Marketing internetowy przyczynił się do zmiany sposobu okazywania zaufania konsumentów do danych brandów. Wszelkie opinie na temat produktów lub usług w Internecie są o wiele ważniejsze od tego, co firma sama o sobie pisze. Recenzje umieszczane w przez internautów znacznie wpływają na proces decyzyjny, jak również konwersję. Komentarze użytkowników są pewnym dowodem zainteresowania daną rzeczą. […]
Czytaj więcej

Fake news – czy jest się czego obawiać?

  • Przez Damian Borucki
  • w Kwi 20, 2017
Ileż to razy dziennie podczas przeglądania Facebooka widzisz nagłówek sugerujący informację tak niewiarygodną, że aż chce się w niego kliknąć? Zjawisko fake news, czyli fałszywych informacji, pojawia się coraz częściej, zwiększa swoją moc i zaczyna stwarzać coraz więcej problemów. Oczywiście nie jest to coś całkiem nowego i istnieje w internecie od lat, jednakże ostatnimi czasy staje […]
Czytaj więcej

Znaczenie i siła content marketingu

  • Przez Damian Borucki
  • w Kwi 11, 2017
Strategia marketingowa składa się z wielu elementów. Jedne z nich przynoszą lepszy bądź gorszy skutek, a niektóre patenty mogą z dnia na dzień stracić na znaczeniu. Dobranie odpowiednich metod wymaga szczegółowej analizy, podczas której należy wziąć pod uwagę masę czynników. Dziś spróbuję nakreślić zagadnienie związane z content marketingiem, czyli marketingiem treści. Czym właściwie jest content marketing? Definicja […]
Czytaj więcej

Kanibalizacja słów kluczowych

  • Przez Damian Borucki
  • w Mar 28, 2017
Zjawisko kanibalizmu nigdy nie kojarzyło się zbyt pozytywnie – w tym przypadku jest podobnie. Powszechnie występuje ono w internecie i zazwyczaj mimowolnie zachodzi na naszych witrynach www. Najpierw wyjaśnijmy sobie istotę zagadnienia. Kanibalizm słów kluczowych zachodzi w momencie, kiedy wiele podstron serwisu jednocześnie rankuje w SERP-ach na jedno zapytanie lub kiedy podstrony zopytymalizowane pod podobne […]
Czytaj więcej

Zaawansowane operatory Google

  • Przez Agencja SITAB
  • w Mar 26, 2017
Wyszukiwarka Google na trwałe wrosła w naszą codzienność i dziennie zadajemy jej ponad 3.5 miliarda zapytań. Kiedy wpisujemy jakieś hasło do wyszukiwarki, nie zastanawiamy się najczęściej w jaki sposób ona działa, oczekujemy tylko, że wskaże nam najlepsze strony zgodne z naszym zapytaniem. Często jednak zdarza się, że w wynikach wyszukiwania pojawiają się strony, które nie […]
Czytaj więcej

Audyt SEO – na co zwrócić uwagę?

  • Przez Damian Borucki
  • w Mar 23, 2017
Audyt SEO jest raportem przygotowanym w oparciu o dogłębną analizę strony internetowej. Jest on wykonywany na podstawie przeglądu poszczególnych czynników, które mają znaczenie przy ustalaniu pozycji strony w wyszukiwarce. Audyt określa stopień dopasowania witryny do wymagań i preferencji wyszukiwarki, pokazując przy tym jej słabe i mocne strony. Ze względu na to, iż algorytmy są często […]
Czytaj więcej

DMOZ został zamknięty

  • Przez Damian Borucki
  • w Mar 21, 2017
W piątek 17 marca 2017 roku został zamknięty jeden z najstarszych i największych katalogów internetowych. Obecnie jest dostępny jedynie mirror serwisu. Założony w 1998 roku DMOZ Open Directory Project zawierał strony internetowe zgłaszane do opublikowania w katalogu przez użytkowników internetu, a każdy dodawany wpis był sprawdzany przez moderatorów. Swoje najlepsze lata katalog przeżywał na przełomie XX […]
Czytaj więcej

Facebook i jego świadome używanie

  • Przez Agencja SITAB
  • w Mar 18, 2017
Dla większości z nas Facebook to platforma społecznościowa, dzięki której możemy utrzymywać kontakty z bliższymi i dalszymi znajomymi. Potencjał tego medium społecznościowego dostrzega coraz więcej firm, dlatego z roku na rok powstaje coraz więcej profili firmowych, które służą komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Wzrost popularności i praktyczna dominacja Facebooka na naszym rynku ma również […]
Czytaj więcej

Optymalizacja url w Joomla

  • Przez Agencja SITAB
  • w Mar 17, 2017
Jak ważna jest optymalizacja adresów url w każdym serwisie, chyba nie trzeba nikogo przekonywać. W przypadku Joomla 2.5.x oraz 3.x włączenie przepisywania adresów nie do końca będzie satysfakcjonowała osoby zajmujące się SEO. Dzieje się tak ponieważ Joomla do automatycznie dodaje do każdego przyjaznego adresu unikalny identyfikator ID (przykładowy adres strony może wyglądać tak: www.twoja-strona.pl/11-kategoria/24-artykuł.html). Oczywiście […]
Czytaj więcej

Szkolenia i konferencje związane z SEO/SEM

  • Przez Damian Borucki
  • w Mar 15, 2017
W sieci dość często jesteśmy zasypywani ogromną ilością informacji (ang. information overload). Większość z nich jest nam niepotrzebna i przykrywa ten wartościowy kontent, który może okazać się naprawdę interesujący. Każdego dnia docierają do nas gigabajty bezwartościowych danych, co może wyraźnie odbijać się nawet na zdrowiu, ponieważ ilość informacji, które pochłaniamy, może zacząć przewyższać nasze możliwości adaptacyjne. […]
Czytaj więcej

Czy nazwa domeny ma znaczenie dla SEO?

  • Przez Agencja SITAB
  • w Lut 25, 2017
Przez wiele lat Agencje SEO oraz osoby rejestrujące domeny dla swoich firm toczyły niemalże bitwę, o to by kupić domenę, która zawierałaby w swojej nazwie upragnione słowa kluczowe. Doprowadzało to często do paradoksów, można było znaleźć takie kwiatki jak “tanie-pozyczki-bez-bik-przez-internet.pl”. Takie postępowanie miało jednak swój sens, bo przez wiele lat adresy z takimi słowami kluczowymi […]
Czytaj więcej