Aktualności

  • Black Friday i Cyber Monday – kilka porad dotyczących sprzedaży

    Kilka lat temu przywędrowały do Europy dwa najbardziej popularne dni promocyjne w Stanach Zjednoczonych. Jest to nie lada gratka dla konsumentów, jednakże nie można zapominać, że jest to wyjątkowa okazja dla sprzedawców, którzy mogą w te dni znacznie zwiększyć swoje obroty. Aby to osiągnąć, należy jednak poczynić kilka działań marketingowych. Trzeba odpowiednio dopasować reklamę, aby zainteresować klientów swoją ofertą. Black Friday oraz Cyber Monady są okresem zwiększonej aktywności zakupowej. Jak podaje Adobe’s Digital Index, to te dwa dni wraz z promocjami na Święto Dziękczynienia generują sumę 1,6 miliarda dolarów zakupów......

    Czytaj więcej
  • Content dobrej jakości, czyli wskazówki od Google

    Content dobrej jakości, to element, o który zabiegają specjaliści SEO. Sam Google kładzie ogromny nacisk na treści, które będą spełniać oczekiwania wyszukiwarki. Do tej pory wskazówki pochodzące od internetowego giganta były niejasne albo nie było ich wcale. Ostatnio jednak, Google udostępnił kilka istotnych dyrektyw, którymi należy się kierować tworząc wartościowy content. W zeszłym miesiącu Google Developer Relations Group opublikował pięć różnych poradników dotyczących dokumentacji (treści cyfrowe) wysokiej jakości. Można wybrać z nich, to co najistotniejsze i wypracować lepszy high rank. Chcąc uzyskać witrynę pełną wartościowego contentu należy połączyć ze sobą......

    Czytaj więcej
  • Facebook Stories już niedługo dla fanpage

    Bezsprzecznie relacje zdominowały najpopularniejsze kanały społecznościowe. Sporo osób nie może się bez nich obejść. Wszystko zaczęło się od Snapchata, gdzie użytkownicy udostępniali sobie krótkie relacje z tego gdzie są i co robią. Następnie podobną usługę wprowadził Instagram, a od kilku miesięcy możemy korzystać również z Facebook Stories. Co do tych ostatnich, to funkcja ta nie została zbyt ciepło przyjęta przez użytkowników, lecz pomimo tego, twórcy starają się ją wciąż usprawniać. Już niedługo z Facebook Stories będą mogły korzystać również fanpage. Zacznijmy jednak od początku. Relacje w mediach społecznościowych charakteryzują się......

    Czytaj więcej
  • Answer Box w Google

    Featured snippets w wyszukiwarce Google

    Każdej firmie, która podejmuje kroki związane z promowaniem swojej witryny internetowej, zależy na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Wiąże się to z działaniami SEO, na które składa się wiele czynników. Wysokie pozycje można zdobyć również przy pomocy płatnej kampanii AdWords, lecz nie ma to jednak nic wspólnego z wynikami organicznymi. Spośród wyników organicznych, wybierane są fragmenty z odpowiedzią na pytanie zadane przez użytkownika. Wyjątkową rolę pełni tutaj featured snippets, czyli tzw. pozycja „0” lub Answer Box – najwyżej usytuowana i wyróżniona przez Google ze wszystkich zaindeksowanych witryn. Kiedy wpisujemy w......

    Czytaj więcej
  • Optymalizacja grafiki pod SEO

    Optymalizacja grafiki pod SEO

    Elementy graficzne na stronie przyciągają uwagę czytelnika. Uatrakcyjniają treść, poprawiają czytelność oraz pozwalają uwypuklić najważniejsze elementy. Grafika pozwala również ściągnąć ruch na stronę z wyszukiwarki. Żeby jednak tak się stało, musi być ona odpowiednio zoptymalizowana. Grafika powinna być dopasowana do treści, interesująca i przykuwająca uwagę. Najlepiej jest przygotować ją samemu, aby mieć pewność unikalności. Jeśli jednak nie mamy umiejętności bądź czasu na jej przygotowanie, można skorzystać z banku zdjęć. Istnieje kilka źródeł, z których legalnie możemy pobierać grafiki. Warto sprawdzić takie serwisy jak: https://pixabay.com http://www.istockphoto.com/pl http://pl.freeimages.com/ http://www.freeimages.co.uk/ https://pl.fotolia.com Można również......

    Czytaj więcej
  • Szybkość ładowania strony ma znaczenie już nie tylko dla użytkownika oraz wyszukiwarki, lecz również dla Facebooka

    Czas ładowania strony ma istotny wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania. Ma to również związek z ruchem na stronie, ponieważ im dłużej strona się ładuje, tym bardziej zirytowany jest internauta. Należy więc zadbać o ten czynnik, aby móc obecnie myśleć o wysokich pozycjach. Mówi się, że ładowanie witryny internetowej nie powinno trwać dłużej niż 3 sekundy. Szybkość ładowania strony nie jest jedynie elementem, na który zwracają uwagę roboty wyszukiwarek, ale przede wszystkim sami użytkownicy. Internet charakteryzuje się szybkim dostępem do informacji. Jeśli niemal natychmiast nie otrzymają odpowiedzi na zadane pytanie,......

    Czytaj więcej
  • 7 sposobów na bezpieczeństwo w sieci

    Technologia rozwija się w zawrotnym tempie. Coraz bardziej żyjemy w świecie wirtualnym niż rzeczywistym. Nie jest to nic zaskakującego w czasach, gdzie smartfony, tablety i laptopy wyposażone w dostęp do szybkiego internetu towarzyszą nam przez całą dobę. To, że cybernetyczne uniwersum cały czas idzie do przodu powinno jeszcze bardziej skłonić nas do zastanowienia się nad kwestią bezpieczeństwa. Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, jesteśmy narażeni na cyber-ataki. To nie oznacza jednak, że musimy poddać się bez walki. Przed internetowymi zamachami możemy bronić się na kilka sposobów. Nie używaj prostych haseł Internet hasłami......

    Czytaj więcej
  • Czy zbliża się rewolucja na Twitterze?

    Dawno zapowiadane zmiany na Twitterze mogą niebawem wejść w życie. Czy nastąpi rewolucja na jednym z najbardziej popularnych portali społecznościowych? Wszystko zależy od właśnie przeprowadzanych testów. Wydaje się, że władze Twittera w końcu ugięły się pod naporem części użytkowników. Tym samym jednak należy podkreślić, że spora grupa osób jest zdecydowanie przeciwna zwiększaniu limitu znaków i chciałaby pozostać przy  obecnej liczbie 140. Osobiście mam spore wątpliwości co do sensowności tej znamy. 140 znaków, to symbol tej platformy. Większość ludzi ceni sobie ją za brak „lania wody” podczas wypowiedzi. Właśnie rozpoczęły się......

    Czytaj więcej
  • Certyfikat SSL – czy teraz to konieczność?

    Już od pewnego czasu da się zaobserwować przywiązanie Google do certyfikatu SSL (Secure Socket Layer). Można rzec, że wszystko zaczęło się w 2011 roku, kiedy w adresie najpopularniejszej wyszukiwarki przed „http” pojawiło się te niepozorne „s”. Kolejnym ważnym krokiem było ogłoszenie w 2014 roku, że TSL (Transport Layer Security – czyli rozwinięcie SSL) będzie czynnikiem wpływającym na ranking pozycji w Google. Firmy zaczęły wtedy przenosić swoje strony na bezpieczne połączenie, jednakże realny tego wpływ na wyniki wyszukiwania nie był do zmierzenia. Co ciekawe, zdarzały się sytuacje, że strony notowały spadki......

    Czytaj więcej
  • Jak widzi nas Facebook i reklamodawcy? Sporo informacji zostawiamy w sieci.

    Żyjemy w czasach globalnej cyfryzacji. Większość osób codziennie aktywnie działa w mediach społecznościowych, a Facebook każdego miesiąca ma 2 mld aktywnych użytkowników. Cały czas jednak nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele informacji o sobie zostawiamy w sieci. Cały proceder zaczynamy od podawania wszelkich danych przy zakładaniu profilu i opisywania wydarzeń ze swojego życia. Oczywiście robimy to w pełni świadomie, przykładowo wstawiając zdjęcia z włączoną lokalizacją. Inne dane są jednak często gromadzone bez naszej wiedzy i wykorzystywane do wyświetlania reklam. Sprawy jednak poszły o wiele dalej niż np. geolokalizacja, dzięki której......

    Czytaj więcej
  • Facebook jednak nie do wszystkiego. Na czym polega zamieszanie związane z nazwą nowego lodowiska?

    Niedawny przypadek w Bydgoszczy pokazuje, że władze miasta powinny szczególnie uważać podczas korzystania z mediów społecznościowych. O ile tego typu forma komunikacji z mieszkańcami jest potrzebna, to podejmowanie decyzji w sprawach ważnych dla miasta przy pomocy Facebooka jest niezwykle nieodpowiedzialną decyzją. Na czym więc polega całe zamieszanie z głosowaniem nad nazwą nowego lodowiska? Torbyd był legendarnym lodowiskiem w Bydgoszczy, funkcjonującym od 1959 do 2004 roku. Przez wiele lat toczyła się debata na temat budowy nowego krytego obiektu. Kiedy w 2016 roku definitywnie rozebrano stary Torbyd mieszczący się przy ulicy Chopina,......

    Czytaj więcej
  • Jak robić zdjęcia, aby zyskiwały popularność w social mediach?

    Zdjęcia w social mediach rządzą się swoimi prawami. Nie wystarczy ładna, czy ciekawa fotografia, aby zachęcić followersów do interakcji. Stwierdzenie, że “robi się to tylko dla siebie” są nietrafione, ponieważ nie taka jest idea mediów społecznościowych. Chodzi o wzajemne oddziaływanie. Dlatego warto się zapoznać z najgorętszymi trendami, które zawładnęły światem social mediów. Kiedy zaczyna się czytać ten tekst można odnieść wrażenie, że coś takiego widziało się już wcześniej – informacje o trendach, o modzie, o kolorach i filtrach. Wiele osób stara się te pomysły wcielić w życie. To świetnie, jednak......

    Czytaj więcej
  • Google znowu na cenzurowanym

    Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej przyznał każdej osobie prawo do bycia zapomnianym. Wyrok zmienia w istotny sposób sytuację osób, które walczyły do tej pory z gigantem o zachowanie prywatności. Trybunał Sprawiedliwości UE przyznał każdej osobie prawo do bycia zapomnianym. Co to oznacza dla Kowalskiego? Musi on wiedzieć, że może zażądać od giganta z Mountain View usunięcia każdej informacji na swój temat, szczególnie tych niekorzystnych, ale wprowadzonych z poszanowaniem prawa. Należy jednak pamiętać, że wyrok nie ma charakteru bezwzględnego i musi zostać zachowana równowaga pomiędzy poszanowaniem życia prywatnego, a prawem dostępu do......

    Czytaj więcej
  • Google po raz kolejny rekordzistą!

    Niestety w bardzo niechlubnej dziedzinie, ma bowiem zapłacić najwyższą grzywnę w historii UE.  Jeżeli informacje podane w piątek amerykański dziennik “The New York Times” się potwierdzą, Google zapłaci najwyższą z dotychczas nałożonych kar. Wyliczenia Brukseli opiewają na ponad miliard euro i to w ramach rekompensaty za nadużywanie swojej monopolistycznej pozycji rynkowej przy promocji swojej porównywarki cen. Warto wspomnieć, że w obecnej chwili w Komisji Europejskiej rozpatrywane są jeszcze dwa inne wnioski przeciwko gigantowi. Za co lider wyszukiwarek konkretnie będzie ukarany? Według unijnej komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager, Google osłabia widoczność......

    Czytaj więcej
  • W jaki sposób dowiedzieć się kto jest właścicielem domeny?

    Strona internetowa jest swoistą wizytówką każdej działalności – niezależnie czy jest to strona firmowa, blog czy zupełnie coś innego. Kiedy jednak realizujemy swoje plany, to jedną z pierwszych czynności powinno być wybranie odpowiedniej domeny i jej nazwy. Co jednak mamy zrobić w przypadku, kiedy domeny ściśle związane z naszą marką są zajęte? Każdy chciałby posiadać domenę, która jak najbardziej odzwierciedla jego działalność. Czasami jednak zdarza się, że ktoś wcześniej zajął wymarzoną przez nas nazwę. Pierwszą czynnością jaką powinniśmy zrobić, to oczywiście sprawdzić czy dana strona posiada jakąś treść i czy jest......

    Czytaj więcej
  • Pozycjonowanie filmów na YouTube – kilka wskazówek

    YouTube jest drugą na świecie wyszukiwarką na liście popularności. Miesięczna liczba wyszukiwań przekracza 3 mld, a dynamika przyrostu zapytań jest o wiele szybsza niż w obrębie wyszukiwarki Google. Kanały na YouTube coraz częściej są znaczącym narzędziem specjalistów od marketingu. Platforma ta wykorzystywana jest przez firmy do promocji swoich produktów i usług. Nagrania wideo bardzo sprawdzają się jako poradniki, instrukcje oraz zaproszenia na eventy. Jest to również dobry sposób na przedstawienie działalności firmy od środka, a tym samym wzmocnienie zaufania. Z czasem wielu blogerów decyduje się pozyskiwać odbiorców właśnie na YouTube,......

    Czytaj więcej
  • Wpływ recenzji na wyniki wyszukiwania

    Marketing internetowy przyczynił się do zmiany sposobu okazywania zaufania konsumentów do danych brandów. Wszelkie opinie na temat produktów lub usług w Internecie są o wiele ważniejsze od tego, co firma sama o sobie pisze. Recenzje umieszczane w przez internautów znacznie wpływają na proces decyzyjny, jak również konwersję. Komentarze użytkowników są pewnym dowodem zainteresowania daną rzeczą. Zdarza się jednak, że niektóre portale wyłączają możliwość komentowania. Czy taki stan rzeczy może odbić się na rankingu Google? Osobiście uważam, że oceny i opinie nie tylko mają wpływ na podejmowane decyzje, ale jest to......

    Czytaj więcej
  • Fake news – czy jest się czego obawiać?

    Ileż to razy dziennie podczas przeglądania Facebooka widzisz nagłówek sugerujący informację tak niewiarygodną, że aż chce się w niego kliknąć? Zjawisko fake news, czyli fałszywych informacji, pojawia się coraz częściej, zwiększa swoją moc i zaczyna stwarzać coraz więcej problemów. Oczywiście nie jest to coś całkiem nowego i istnieje w internecie od lat, jednakże ostatnimi czasy staje się to niezwykle popularne w środowisku marketingu internetowego. Niestety już w zeszłym roku wyssane z palca informacje opanowały internet, dziennikarstwo, politykę oraz samych użytkowników internetu – niestety. Wielu ludziom wydaje się, że jesteśmy już tak......

    Czytaj więcej
  • Znaczenie i siła content marketingu

    Strategia marketingowa składa się z wielu elementów. Jedne z nich przynoszą lepszy bądź gorszy skutek, a niektóre patenty mogą z dnia na dzień stracić na znaczeniu. Dobranie odpowiednich metod wymaga szczegółowej analizy, podczas której należy wziąć pod uwagę masę czynników. Dziś spróbuję nakreślić zagadnienie związane z content marketingiem, czyli marketingiem treści. Czym właściwie jest content marketing? Definicja jest dosyć prosta – są to działania marketingowe poprzez tworzenie wartościowych treści w celu przyciągnięcia klienta i jego uwagi. Badania wykazują, że ludzie korzystają z internetu przede wszystkim w celu znalezienia konkretnych informacji i porad.......

    Czytaj więcej
  • Kanibalizacja słów kluczowych

    Zjawisko kanibalizmu nigdy nie kojarzyło się zbyt pozytywnie – w tym przypadku jest podobnie. Powszechnie występuje ono w internecie i zazwyczaj mimowolnie zachodzi na naszych witrynach www. Najpierw wyjaśnijmy sobie istotę zagadnienia. Kanibalizm słów kluczowych zachodzi w momencie, kiedy wiele podstron serwisu jednocześnie rankuje w SERP-ach na jedno zapytanie lub kiedy podstrony zopytymalizowane pod podobne frazy na zmianę występują w rankingu Google. O ile pierwszy element może pozytywnie wpłynąć na ruch na stronie, to już drugie zjawisko przynosi zdecydowanie negatywny skutek. Kanibalizm może powodować spore wahania w wynikach wyszukiwania, a......

    Czytaj więcej
  • Zaawansowane operatory Google

    Wyszukiwarka Google na trwałe wrosła w naszą codzienność i dziennie zadajemy jej ponad 3.5 miliarda zapytań. Kiedy wpisujemy jakieś hasło do wyszukiwarki, nie zastanawiamy się najczęściej w jaki sposób ona działa, oczekujemy tylko, że wskaże nam najlepsze strony zgodne z naszym zapytaniem. Często jednak zdarza się, że w wynikach wyszukiwania pojawiają się strony, które nie zawierają szukanych informacji. A ich pozycja wynika bezpośrednio z ilości linków prowadzących do strony. Wtedy najczęściej zmieniamy zapytanie lub je doprecyzowujemy, nie mamy jednak gwarancji, że znajdziemy interesującą nas zawartość. Pomocą w poszukiwaniu treści może......

    Czytaj więcej
  • Audyt SEO – na co zwrócić uwagę?

    Audyt SEO jest raportem przygotowanym w oparciu o dogłębną analizę strony internetowej. Jest on wykonywany na podstawie przeglądu poszczególnych czynników, które mają znaczenie przy ustalaniu pozycji strony w wyszukiwarce. Audyt określa stopień dopasowania witryny do wymagań i preferencji wyszukiwarki, pokazując przy tym jej słabe i mocne strony. Ze względu na to, iż algorytmy są często aktualizowane, podczas wykonywania audytu należy brać pod uwagę najnowszą wiedzę. Zabieg ten umożliwia wykrycie błędów, które m.in. źle wpływają na indeksację strony oraz uwypukla elementy, które należy bezwzględnie poprawić, aby strona miała szansę uzyskać wysoką......

    Czytaj więcej
  • DMOZ został zamknięty

    W piątek 17 marca 2017 roku został zamknięty jeden z najstarszych i największych katalogów internetowych. Obecnie jest dostępny jedynie mirror serwisu. Założony w 1998 roku DMOZ Open Directory Project zawierał strony internetowe zgłaszane do opublikowania w katalogu przez użytkowników internetu, a każdy dodawany wpis był sprawdzany przez moderatorów. Swoje najlepsze lata katalog przeżywał na przełomie XX i XI wieku. Wtedy jeszcze obecność w katalogu dmoz.org miała istotny wpływ na pozycję w rankingu Google. Hasłem przewodnim, który przyświecał założenie serwisu było „humans to do it better”, czyli „ludzie robią to lepiej”. Celem......

    Czytaj więcej
  • Facebook i jego świadome używanie

    Dla większości z nas Facebook to platforma społecznościowa, dzięki której możemy utrzymywać kontakty z bliższymi i dalszymi znajomymi. Potencjał tego medium społecznościowego dostrzega coraz więcej firm, dlatego z roku na rok powstaje coraz więcej profili firmowych, które służą komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Wzrost popularności i praktyczna dominacja Facebooka na naszym rynku ma również ciemne strony, o których warto pamiętać i które w krótki sposób spróbuję przedstawić w tym artykule. Po pierwsze – regulamin. Przypuszczam, że zdecydowana większość użytkowników Facebooka nawet nie zajrzała do postanowień regulaminu, który znajdziemy tutaj.......

    Czytaj więcej
  • Optymalizacja url w Joomla

    Jak ważna jest optymalizacja adresów url w każdym serwisie, chyba nie trzeba nikogo przekonywać. W przypadku Joomla 2.5.x oraz 3.x włączenie przepisywania adresów nie do końca będzie satysfakcjonowała osoby zajmujące się SEO. Dzieje się tak ponieważ Joomla do automatycznie dodaje do każdego przyjaznego adresu unikalny identyfikator ID (przykładowy adres strony może wyglądać tak: www.twoja-strona.pl/11-kategoria/24-artykuł.html). Oczywiście zamierzenie twórców systemu było poprawne i miało w założeniu nie dopuszczać do sytuacji, kiedy przy bardzo rozbudowanym serwisie, nie pojawiły się kategorie lub artykuły o identycznym tytule, jak wcześniej dodane. Oczywiście do tego celu można......

    Czytaj więcej
  • Szkolenia i konferencje związane z SEO/SEM

    W sieci dość często jesteśmy zasypywani ogromną ilością informacji (ang. information overload). Większość z nich jest nam niepotrzebna i przykrywa ten wartościowy kontent, który może okazać się naprawdę interesujący. Każdego dnia docierają do nas gigabajty bezwartościowych danych, co może wyraźnie odbijać się nawet na zdrowiu, ponieważ ilość informacji, które pochłaniamy, może zacząć przewyższać nasze możliwości adaptacyjne. W takich warunkach interesujące wiadomości mogą zagubić się gdzieś w czeluściach internetu i nie dotrzeć do nas w odpowiednim momencie. Dla wielu osób związanych z marketingiem, wartościowym kontentem są informacje o szkoleniach i konferencjach, dlatego postaram......

    Czytaj więcej
  • Czy nazwa domeny ma znaczenie dla SEO?

    Przez wiele lat Agencje SEO oraz osoby rejestrujące domeny dla swoich firm toczyły niemalże bitwę, o to by kupić domenę, która zawierałaby w swojej nazwie upragnione słowa kluczowe. Doprowadzało to często do paradoksów, można było znaleźć takie kwiatki jak “tanie-pozyczki-bez-bik-przez-internet.pl”. Takie postępowanie miało jednak swój sens, bo przez wiele lat adresy z takimi słowami kluczowymi zajmowały wyższe pozycje w wynikach wyszukiwarki. W przypadku łatwych fraz, dobra domena w połączeniu z optymalizację meta tagów, zapewniała wypozycjonowanie takiej strony praktycznie bez żadnych kosztów. Niestety ze względu na znaczenie tego parametru, często dochodziło......

    Czytaj więcej