• Audyt SEO – na co zwrócić uwagę?

    Audyt SEO jest raportem przygotowanym w oparciu o dogłębną analizę strony internetowej. Jest on wykonywany na podstawie przeglądu poszczególnych czynników, które mają znaczenie przy ustalaniu pozycji strony w wyszukiwarce. Audyt określa stopień dopasowania witryny do wymagań i preferencji wyszukiwarki, pokazując przy tym jej słabe i mocne strony. Ze względu na to, iż algorytmy są często aktualizowane, podczas wykonywania audytu należy brać pod uwagę najnowszą wiedzę. Zabieg ten umożliwia wykrycie błędów, które m.in. źle wpływają na indeksację strony oraz uwypukla elementy, które należy bezwzględnie poprawić, aby strona miała szansę uzyskać wysoką......

    Czytaj więcej
  • DMOZ został zamknięty

    W piątek 17 marca 2017 roku został zamknięty jeden z najstarszych i największych katalogów internetowych. Obecnie jest dostępny jedynie mirror serwisu. Założony w 1998 roku DMOZ Open Directory Project zawierał strony internetowe zgłaszane do opublikowania w katalogu przez użytkowników internetu, a każdy dodawany wpis był sprawdzany przez moderatorów. Swoje najlepsze lata katalog przeżywał na przełomie XX i XI wieku. Wtedy jeszcze obecność w katalogu dmoz.org miała istotny wpływ na pozycję w rankingu Google. Hasłem przewodnim, który przyświecał założenie serwisu było „humans to do it better”, czyli „ludzie robią to lepiej”. Celem......

    Czytaj więcej
  • Facebook i jego świadome używanie

    Dla większości z nas Facebook to platforma społecznościowa, dzięki której możemy utrzymywać kontakty z bliższymi i dalszymi znajomymi. Potencjał tego medium społecznościowego dostrzega coraz więcej firm, dlatego z roku na rok powstaje coraz więcej profili firmowych, które służą komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Wzrost popularności i praktyczna dominacja Facebooka na naszym rynku ma również ciemne strony, o których warto pamiętać i które w krótki sposób spróbuję przedstawić w tym artykule. Po pierwsze – regulamin. Przypuszczam, że zdecydowana większość użytkowników Facebooka nawet nie zajrzała do postanowień regulaminu, który znajdziemy tutaj.......

    Czytaj więcej
  • Optymalizacja url w Joomla

    Jak ważna jest optymalizacja adresów url w każdym serwisie, chyba nie trzeba nikogo przekonywać. W przypadku Joomla 2.5.x oraz 3.x włączenie przepisywania adresów nie do końca będzie satysfakcjonowała osoby zajmujące się SEO. Dzieje się tak ponieważ Joomla do automatycznie dodaje do każdego przyjaznego adresu unikalny identyfikator ID (przykładowy adres strony może wyglądać tak: www.twoja-strona.pl/11-kategoria/24-artykuł.html). Oczywiście zamierzenie twórców systemu było poprawne i miało w założeniu nie dopuszczać do sytuacji, kiedy przy bardzo rozbudowanym serwisie, nie pojawiły się kategorie lub artykuły o identycznym tytule, jak wcześniej dodane. Oczywiście do tego celu można......

    Czytaj więcej
  • Szkolenia i konferencje związane z SEO/SEM

    W sieci dość często jesteśmy zasypywani ogromną ilością informacji (ang. information overload). Większość z nich jest nam niepotrzebna i przykrywa ten wartościowy kontent, który może okazać się naprawdę interesujący. Każdego dnia docierają do nas gigabajty bezwartościowych danych, co może wyraźnie odbijać się nawet na zdrowiu, ponieważ ilość informacji, które pochłaniamy, może zacząć przewyższać nasze możliwości adaptacyjne. W takich warunkach interesujące wiadomości mogą zagubić się gdzieś w czeluściach internetu i nie dotrzeć do nas w odpowiednim momencie. Dla wielu osób związanych z marketingiem, wartościowym kontentem są informacje o szkoleniach i konferencjach, dlatego postaram......

    Czytaj więcej
  • Czy nazwa domeny ma znaczenie dla SEO?

    Przez wiele lat Agencje SEO oraz osoby rejestrujące domeny dla swoich firm toczyły niemalże bitwę, o to by kupić domenę, która zawierałaby w swojej nazwie upragnione słowa kluczowe. Doprowadzało to często do paradoksów, można było znaleźć takie kwiatki jak „tanie-pozyczki-bez-bik-przez-internet.pl”. Takie postępowanie miało jednak swój sens, bo przez wiele lat adresy z takimi słowami kluczowymi zajmowały wyższe pozycje w wynikach wyszukiwarki. W przypadku łatwych fraz, dobra domena w połączeniu z optymalizację meta tagów, zapewniała wypozycjonowanie takiej strony praktycznie bez żadnych kosztów. Niestety ze względu na znaczenie tego parametru, często dochodziło......

    Czytaj więcej